یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
۹ نمایشگاه کتاب در استان کرمان در حال برگزاری است/ برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان به زودی

کرمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ۹ نمایشگاه کتاب در استان کرمان در حال برگزاری است همچنین پیگیریم تا بزودی نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان را برپا کنیم.

‌به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محسن روحی ظهر یکشنبه در مراسم بیست و دومین دوره انتخاب سال استان کرمان در شهر سرچشمه، افزود: ما به همشهری بودن با سردار سلیمانی افتخار میکنیم، ایشان علاقه زیادی به کتاب و کتابخوانی داشتند و یادداشت‌های زیادی روی کتاب‌هایی به جا گذاشتند که در ماموریت هایشان می خواندند.

وی با اشاره به جشنواره پایتخت کتاب کشور تاکید کرد: امسال در جشنواره پایتخت کتاب شهرستان رابر معرفی شد و از امسالبرنامه ریزی میکنیم تا رفسنجان و سیرجان را در راستای پایتخت کتاب دنبال کنیم.

به گفته ی وی، انشالله شهرستان رابر که امسال معرفی شدند سال آینده هم پایتخت کتاب ایران بشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اتفاق خوب امسال انتخاب روستای نصرت آباد به عنوان روستای دوستار کتاب بود که ۵ آذرمراسم جشن این اتفاق خوب در این روستا برگزار خواهد شد.

روحی با اشاره به اینکه ۳۰۰ کتابخانه تحت پوشش کانون مساجد داریم گفت: این کتابخانه‌ها رتبه‌های خوبی کسب کردند که به آنهاافتخار میکنیم؛ همچنین صد و سی امین جلسه ی «شنبه های با کتاب» دیشب برگزار شد و این کار ارزشمند باعث افتخار ماست.

۹ نمایشگاه کتاب در استان کرمان در حال برگزاری است/ برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان به زودی

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاخص امانت کتاب رشد ۳۵ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است؛ همچنین درمسابقه کتابخوانی رضوی تعداد زیادی از کرمانی ها در مسابقه شرکت کردند و رتبه گرفتند.

برنامه های کتابخوانی مستمر درسرچشمه برگزار می شود

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، گفت: برای ما افتخار است که مسئله کتاب و کتابخوانی را تقویت کنیم.

مسلم علی مهدی افزود: سرانه کتابخوانی در کشور به تناسب آمار جهانی وضعت مطلوبی را نداریم، برگزاری چنین مراسم هایی تاثیر خود را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ما در این سال ها به واسطه پیشرفت تکنولوژی از عالم معنا فاصله گرفتیم، تصریح کرد: نتیجه این فاصله آن میشود که رغبت به کتابخوانی کم می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تصور ما این است که درحوزه کتاب و کتابخوانی کانون های اندیشه ورز را تشکیل دهیم تا به راهکارهایی برسیم تا مردم را تقویت کنیم.

وی با اشاره به برنامه هایی که به همت مجتمع مس سرچشمه برگزار می شود، اظهار داشت: مراسم رونمایی کتاب های مختلف، حمایت از ناشران و مولفان و حمایت از چاپ آثار فاخر کتاب از برنامه های اصلی ما در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گفته ی وی، نمایشگاه سالانه کتاب و نشست های «یک مولف یک کتاب» با حضور مولفان ملی که هر سال در سرچشمه برگزار میشود.

به گزارش ایبنا، مراسم بیست و دومین دوره انتخاب سال استان کرمان با حضور مدیران استانی و کشوری و جمعی از نویسندگان واهالی کتاب ظهر روز یکشنبه در شهرستان سرچشمه برگزار شد.

تندیس دائمی جشنواره امسال به کمک دکتر کاشانی از اساتید هنر دانشگاه باهنر کرمان طراحی شده که از این به بعد همیشه با این تندیس از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

این تندیس فردی را نشان می‌دهد که در سینه اش کتاب های زیادی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها