یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
فعالیت نخستین انجمن ادبی مسجد محور در خراسان شمالی کلید خورد

خراسان شمالی-‌ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مسجد خراسان شمالی گفت: فعالان کانون فرهنگی هنری « نسیم رحمت » بجنورد با همراهی اهالی مسجد در قالب هیئت الهادی(ع) نخستین انجمن ادبی مسجد محور استان خراسان شمالی را راه اندازی کردند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله پاکدامن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در بجنورد بیان کرد: با تشکیل این انجمن نخستین جلسه ادبی با رویکرد مسجد محوری به همت کانون فرهنگی هنری «نسیم رحمت» و همراهی اهالی مسجد امام حسن عسکری (ع) با عنوان «رهان» فعالیت خود را همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در بجنورد آغاز کرد.

وی اظهار کرد: تعدادی از نوجوانان و جوانان شاعر که برخی اعضای این کانون و برخی میهمان از شهرستان‌های اطراف همچون جاجرم بودند در این نشست ادبی حاضر و تازه‌ترین اشعار خود را که اغلب با مضامین آیینی و مذهبی بود، قرائت کردند.

حجت‌الاسلام پاکدامن افزود: انجمن ادبی فوق در کنار شعرخوانی و مداحی، در قالب حلقه‌ای آموزشی نیز به کار خود خواهد ادامه داد.

وی تصریح کرد: «یعقوب مطلبی» طلبه، داستان‌نویس در خصوص شباهت‌ها و تفاوت‌های شعر و داستان، نوع نگاه به شعر و زاویه دید و شخصیت پردازی در این راستا مطالبی را ارائه و آموزش خواهد داد.

حجت‌الاسلام پاکدامن در مورد اولین نشست این انجمن ادبی تصریح کرد: شخصیت‌پردازی در ادبیات آیینی با رویکرد شخصیت برجسته حضرت فاطمه (س) موضوع محوری و اصلی نشست اول بوده است.

وی بیان کرد: این انجمن ویژه عموم علاقمندان است که به میزبانی «سید باقر سیدی زاده» از شاعران جوان آیینی بجنورد هر دو هفته یکبار برنامه‌ریزی، اجرا و به طور مستمر برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا، کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت بجنورد یکی از کانون های برگزیده چهارمین رویداد بچه‌های مسجد است که در رواق قلم در میان کانون‌های مساجد کشور شایسته تقدیر شناخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها