پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
۲ کتاب از  آیت الله سید علی شفیعی در اهواز رونمایی شد

خوزستان - دو کتاب از آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری طی مراسمی در اهواز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی ظهر پنجشنبه در آیین رونمایی از دو کتاب خود با عنوان «نقش ارزشمند عرصه‌ها» و» تفسیر قرآن مجید فاتحه الکتاب» در کتابخانه شفیعی اهواز با بیان اینکه ۹۰ جلد کتاب تاکنون نوشته است، اظهار کرد: ۹۰ جلد کتاب به دو زبان عربی و فارسی نوشتم که از این تعداد ۴۵ کتاب به مرحله چاپ رسید و به تدریج در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
دو دوره تفسیر قرآن ۳۸ سال زمان برد
آیت الله شفیعی با تأکید براینکه دو دوره تفسیر قرآن نوشتن آن ۳۸ سال به طول انجامید، عنوان کرد: ۱۹ سال یک کتاب تفسیر و ۱۹ سال دیگر آن کتاب دیگر تفسیر نوشتن‌اش زمان برد.
وی با توضیح اینکه چندسال است که به تفسیر قرآن و تدریس نهج‌البلاغه مشغول است، بیان کرد: چندسال است که تفسیر با نیاز جوانان با اصول و قواعد خاص را در منزل تدریس می‌کنم.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص فوت فرزندش سید محسن تصریح کرد: توفیقی حاصل شد و تلاش کردم شرحی بر پیام مقام معظم رهبری بنویسم و ابعاد موضوع را باز کنم که آقا چه فرمودند و در سالگرد سید محسن این کتاب منتشر شود و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
امام جمعه اهواز در بخش دیگر سخنان خود به سالگرد رحلت علامه طباطبایی قدس سره شریف اشاره کرد و گفت: علامه طباطبایی مفسر المیزان و صاحب کتاب نفیسی است و یاد این عالم والا مقام را گرامی می‌داریم‌.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درخصوص هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در مورد کتاب مطلب زیاد است، کتاب از مکتوب بودن چیزی می‌آید که سبز شود و ازبین نرود و قرآن و روایات دال بر این مسأله است.
کتاب فقهی مطالب را مفصل و یا مختصر در یک مجموعه گردآوری می‌کند
وی ادامه داد: کتاب شامل مجموعه‌ای از مطالب و یا دو تا سه مقاله که جمع شود کتاب مجازی است ولی کتاب فقهی کتابی است که مطالب را مفصل یا مختصر در یک مجموعه گردآوری کند و کلمات زیادی در رابطه با کلمه کتاب، مکتوب، کتابت، مکاتبه و مشتقات کتاب وجود دارد.
آیت الله شفیعی تفسیر می‌نویسد و خود تفسیر بیان می‌کند
در این آئین مدرس حوزه و دانشگاه در مورد اثر بخشی و اهمیت کتاب تفسیر الفاتحه بیان کرد: زمانی کسی تفسیر قرآن با مقدمات می‌نویسد و اشراف به علوم مختلف دارد اما در برابر آن کسی که تفسیر می‌نویسد و خود تفسیر بیان می‌کند و یکی از ویژگی‌های مهم آیت‌الله شفیعی است که دو دوره کامل تفسیر قرآن نه در طی یک سال و دوسال بلکه در طی ۳۸ سال دو دوره کامل تفسیر قرآن را بیان کردند.
بیان دو دوره کامل تفسیر قرآن ویژگی کتاب تفسیر الفاتحه است
حجت‌الاسلام محمد انصاری با توضیح اینکه هیچ‌کس در استان خوزستان از این ویژگی و برجستگی برخوردار نیست، عنوان کرد: آیت الله شفیعی پس از بیان دو دوره کامل تفسیر قرآن دست به قلم می‌شوند و این کتاب تفسیر را به رشته تحریر درمی‌آورند ویژگی و متمایز بودن کتاب را نسبت به کتاب‌های مشابه بیشتر می‌کند.
وی با اشاره به کتاب دوم در نقش سید محسن شفیعی کسی که در بحث تفسیر قرآن دقت و اشراف دارد و نمی‌تواند بی تفاوت از کنار کلام و پیام یک حکیم الهی همچون مقام معظم رهبری بگذرد، تصریح کرد: کسانی که در حوزه نزدیک مقام معظم رهبری خدمتگزاری می‌کنند می‌دانند مقام معظم رهبری از باب رعایت مسائل تقوا و اخلاق در قلم و بیان اهل مبالغه نیستند و سعی می‌کنند مطالبی که به رشته قلم درمی‌آورند یا بر زبان شأن جاری می‌کنند عین واقعیت باشد.
این مدرس حوزه با اشاره به اینکه از پیام حکمت آمیز مقام معظم رهبری در پی رحلت جانسوز عالم بزرگوار مرحوم سید محسن شفیعی نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد، افزود: شاید بهترین و شایسته ترین فرد برای تفسیر پیام حکیمانه مقام معظم رهبری کسی جز حضرت آیت الله شفیعی نبودند و باورکردنی نیست در یک پیام مختصر این همه مطلب قابلیت استخراج داشته باشد و تنها خاصیت پیام یک انسان حکیم است.
کتاب نقش ارزشمند عرصه‌ها کتابی زیبا با دقت نظر عالمانه است
وی با توضیح اینکه مقام معظم رهبری در پیامشان نزدیک به ۹ ویژگی از مرحوم سید محسن بیان کردند، اضافه کرد: جز با علم و اطلاع مقدور نبود که رهبری بدون اطلاع بیان کنند و به قلم بیاورند و این کتاب در توصیف پیام مقام معظم رهبری کتابی بسیار زیبا و پرده‌ای از ابعاد مخفی پیام برمی‌دارد و علاقه‌مندان باید به کتاب نقش ارزشمند در همه عرصه‌ها دسترسی پیدا کنند و تک تک کلمات زیبا و دقت نظر عالمانه آیت الله شفیعی در بیان پیام را بخوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها