پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
تجربه‌زیستی شخصی، بهترین سوژه برای نویسندگان است

خراسان‌رضوی- سید علیرضا مهرداد، نویسنده، محقق و پژوهشگر ادبیات داستانی گفت: تجربه‌زیستی شخصی بهترین سوژه برای نویسندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، سید علیرضا مهرداد چهارشنبه شب در چهل و یکمین نشست «عصرداستان» به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در محل مکتب هنر رضوان خطاب به نویسندگان جوان حاضر در نشست افزود: برای یافتن سوژه فقط به دنبال تجربه‌زیستی خود باشید و در واقع طرح خودتون رو بنویسید.

وی با بیان اینکه نویسندگی حاصل دو فرآیند مهم خوب دیدن و خوب بیان کردن است، ادامه داد: یکی خوب دیدن یعنی نویسنده چیزهایی را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند و بیان خوب نیز یعنی نویسنده با رعایت همه تکنیک‌ها می‌تواند سوژه در ذهنش را به خوبی پردازش و ارائه دهد.

این نویسنده پیشکسوت خاطرنشان کرد: آموزش، تجربه دیگران و عمل سه‌گانه مهم در روش آموزش داستان‌نویسی است.

تجربه‌زیستی شخصی بهترین سوژه برای نویسندگان است

مهرداد اضافه کرد: این سه مورد باید در راستای هم و به یک نسبت باشند تا بتوان در نویسندگی و داستان نویسی موفق عمل کرد.

خوانش داستان توسط نویسندگان جوان، گرامیداشت یاد و خاطره و معرفی آثار زنده‌یاد سعید تشکری نویسنده فقید خراسانی، نقد داستان کوتاه تپه‌هایی شبیه فیل‌های سفید اثر ارنست همینگوی از کتاب یک درخت یک صخره یک ابر از دیگر برنامه‌های نشست «عصرداستان» بود.

سلسله نشست‌های «عصرداستان» هر چهارشنبه عصر به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با دبیری نگار تشکری در مکتب هنر رضوان واقع در مشهد، کوهسنگی ۱۷ بصورت رایگان میزبان تمامی علاقمندان به کتاب و داستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها