پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در هفته کتاب

خراسان‌رضوی – مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی، از برنامه‌های این کانون در سی و یکمین هفته کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حجت الاسلام حسن افکار در خصوص برنامه‌های این کانون در هفته کتاب گفت: برگزاری جشن کتاب، بازدید از کتابخانه‌ها و تقدیر از کتابداران توسط مدیر ستاد استان، برگزاری نمایشگاه کتاب، همایش فعالان کتابخانه‌های شهرستان طرقبه شاندیز، برگزاری طرح شنبه های کتاب در کانون های منتخب و رونمایی از آثار کانونی‌ها برنامه‌های ما در این ایام هستند که تا انتهای هفته کتاب به صورت روزانه برگزار خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان‌رضوی درباره برنامه‌های این کانون در طول سال اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در طول سال نیز برنامه‌های متنوعی با موضوعات کتاب برگزار می‌کنند، برنامه‌هایی نظیرِ برگزاری جلسات هم‌اندیشی و آموزشی، طرح صدای‌کتاب، طرح پالایش کتابخانه‌ها، تقدیر از کتابداران برتر کتابخانه‌های کانون تدارک دیده شده است.

وی افزود: همچنین اینکه برگزاری مسابقات کتابخوانی از طریق سامانه بچه‌‎های مسجد نیز از دیگر برنامه‌های کتاب‌محور این کانون در طول سال است که آخرین مسابقه آن، مسابقه کتابخوانی با موضوع فلسطین است که این طرح در حال برگزاری است. همچنین ویژه برنامه شنبه‌های کتاب نیز از برنامه‌های سالانه ماست که طی آن به معرفی کتب روز و مفید توسط ائمه جماعات و فعالان کتابخوانی کانون ها می‌پردازیم.

به گزارش ایبنا؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال ۷۱ با مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور تاسیس شد و تا الان بیش از ۲۶ هزار کانون در کشور و بیش از ۱۸۰۰ کانون در خراسان رضوی در حال فعالیت هست. همچنین اینکه بیش از ۲۰۰ کتابخانه فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها