چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
«اخلاق و دین»؛ جدیدترین اثر ترجمه‌شده از هری جی. گنسلر

کتاب «اخلاق و دین» جدیدترین اثر ترجمه شده از هری جی. گنسلر از سوی نشر کرگدن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب اخلاق و دین ترجمه‌ای است از Ethics and Religion نوشته هَری گنسلر که در سال ۲۰۱۶ از سوی انتشارات کمبریج به چاپ رسید. این کتاب بخشی از مجموعه مطالعات کمبریج در باب دین، فلسفه و جامعه است، لذا ساده نوشته شده است و به اطلاعات پیش‌زمینه‌ای اندکی نیاز دارد و باید برای مقطع کارشناسی مناسب باشد. اما این کتاب همچنین برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، روحانیان و دیگر طلاب علوم دینی، اساتید، و متخصصان این موضوع از غنای خوبی برخوردار است. از این کتاب می‌توان در دوره‌های مختلف، از جمله دوره‌های فلسفهٔ دین، فلسفهٔ اخلاق و الهیات اخلاقی استفاده کرد. سبک واضح و روشنی که این کتاب در پیش گرفته است باعث می‌شود برای خوانندگان عمومی فرهیخته نیز قابل استفاده باشد.

گنسلر از جمله فیلسوفانی است که برای ایرانیان نام‌آشناست. در سال‌های اخیر شماری از کتاب‌های او به فارسی ترجمه شده، در مقالات نیز توجه خوبی به او شده است. البته شهرت گنسلر و توجه به آثارش منحصر در میان ایرانیان نبوده است و آثار مختلف او تا کنون به زبان‌های چینی، کره‌ای، عربی، پرتغالی، فرانسوی و تایلندی ترجمه شده است. کتاب اخلاق و دین نیز پیش‌تر به زبان عربی ترجمه شده است و جای خالی ترجمهٔ فارسی آن احساس می‌شد که اکنون به همت ایمان عباس‌نژاد و نشر کرگدن ترجمهٔ فارسی این کتاب نیز روانهٔ بازار شده است.

همچنین در این کتاب دربارهٔ مسئلهٔ اخلاق و خداناباوری هم بحث شده است: خداناباوران چگونه بر اساس مبانی اخلاقی به باور به وجود خدا ایراد وارد کرده‌اند و اخلاق در نظر آنها چگونه است؟ با مطالعهٔ این کتاب درباره پرسش‌های زیر نیز خواهید دانست: باور به وجود خدا چه تفاوتی در اخلاق ایجاد می‌کند؟ در قبال کسانی که نظرگاه‌های ایمانی دیگری دارند چه وظایفی داریم؟ آیا خداناباوران ستیزه‌جو علیه دین دلایل محکمه‌پسندی دارند؟

کتاب «اخلاق و دین» توسط ایمان عباس‌نژاد ترجمه شده و نشر کرگدن آن را در ۳۰۴ صفحه و به قیمت ۲۳۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط