سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۸۰۰ نویسنده دارد

کهگیلویه و بویراحمد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۸۰۰ نویسنده در استان حضور دارند و همچنین رشد قابل توجهی برای تألیفات کتاب در دو سال گذشته رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، امین درخشان صبح سه‌شنبه در آیین تجلیل از خادمان کتاب و کتابداران خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان، مبلغ قابل توجهی به فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اختصاص یافت، تلاش می‌کنیم مشکلات کتابدارن و کتابخانه‌ها به ویژه در مناطق محروم برطرف شود.

وی با بیان اینکه با کتابخانه‌های عمومی همراه و همگام هستیم، خاطرنشان کرد: در استان نویسندگان بزرگی داریم، کتاب یکی از نویسندگان به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده است و این باعث افتخار استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: بزرگترین توقع از کتابداران این است؛ که کتابخوانی و ترویج کتاب را تبدیل به فرهنگ کنیم.

کتاب جامعه را از بند آسیب‌ها رها می‌کند

محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به اینکه روزانه شاهد کشتار بی رحمانه صدها کودک هستیم، گفت: تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار می‌کنند و امیدوارم این آگاهی‌ها و بیداری‌ها زمینه نابودی اسرائیل و بهترشدن دنیا باشد.

وی ادامه داد: کتاب مانند چراغی است که محیط اطراف را روشن می‌کند و به روشن شدن محیط و آگاهی نسبت به جامعه نیازمندیم.

جبارنژاد با اشاره به اینکه کتابی ارزشمند است که آزادی انسان را در پی داشته باشد، عنوان کرد: آداب و عادت غلطی در جامعه وجود دارند؛ که بسیار آسیب‌رسانند و کتاب می‌تواند مردم را از بند این آسیب‌ها نجات دهد.

هفته کتاب تبدیل به فرصتی تبیینی برای ترویج کتابخوانی بشود

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد نیز در ادامه با تاکید بر اینکه کتاب مسئله اصلی جامعه و اسلام است، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی باید متفاوت باشد و تبدیل به فرصتی تبیینی برای ترویج کتابخوانی شود.

وی اظهار داشت: تمام ادیان الهی با کتاب آغاز شده‌اند، فراگیری دین و آیین‌ها و شکل‌گیری و ماندگاری تمدن‌ها همه کتابخوانی و کتابداری است.

مهدوی مطلق عنوان کرد: صاحب تمدن بزرگی هستیم؛ که در حال حرکت به سمت تمدن نوین الهی است و پیشران این حرکت کتاب و کتابخوانی است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه باید نگاه ویژه به کتابخوانی داشته باشیم، افزود: دانشی که متکی بر کتاب و مکتب نباشد نمیتواند حرکت رو به جلو داشته باشد.

مهدوی مطلق افزود: مقاومت، اقتدار، قدرت مشروع، حماسه و اعتماد به نفس از کتاب است؛ همچنین غارت، تسلیم، و ذلت از عدم کتاب در جامعه به وجود می‌آید.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که کتاب نخواند مکتبی ندارد، گفت: در ملتی که کتاب نباشد اندیشه‌های بادآورده جایگزین می‌شوند؛ جریان و اندیشه‌های بادآورده و غلط باعث به وجود آمدن داعش شد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که می‌خوانیم کمیت و کیفیت زندگی را مشخص می‌کنند، کسانی که اهل کتاب هستند استرس کمتری دارند، اطلاعات بیشتری دارند و در زندگی موفق‌تر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها