دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
حرکت مهمی در حوزه ترجمه و تألیف آثار مقاومت آغاز شده است/ نهضت ترجمه واقعیت‌ها را انعکاس می‌دهد

همدان - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حرکت مهمی در حوزه ترجمه و تالیف آثار مقاومت آغاز شده است گفت: در برخی تریبون‌ها حرف‌های دروغینی مخابره شود اما نهضت ترجمه می‌تواند به بهترین وجه واقعیت‌ها را انعکاس دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، انسیه خزعلی ظهر دوشنبه در نخستین نشست بین‌المللی «زنان ایرانی، معماران تمدن‌ساز در نهضت ترجمه» ضمن گرامیداشت یاد زنان مقاوم غزه و شهدای این منطقه اظهار کرد: امروز همه می‌بینیم رژیم صهیونیستی با بدترین حملات زنان و کودکان را به شهادت می‌رساند اما در برابر این همه ظلم سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر کاری از پیش نمی‌برند.

وی با بیان اینکه باید در تاریخ باید از امام حسین (ع) درس عبرت گرفته و راهمان را با قوت ادامه دهیم، افزود: زنان غزه فرزندان خود را با شجاعت به جنگ می‌فرستند و خم به ابرو نمی‌آورند که این فرهنگ ناشی از گفتمان مقاومت اسلام است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان مقاوم ایران اسلامی نیز در زمان انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) نشان دادند آن گوهری که خداوند در وجود آنها ودیعه قرار داده می‌تواند عزت و اقتدار کشور تضمین کند بیان کرد: مرحومه مرضیه دباغ یکی از زنان مبارز و اثرگذار دوران انقلاب و دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: خانم دباغ در جبهه‌های مختلف خوش درخشیده و ضمن اهمیت دادن به خانواده به عنوان نمونه یک زن کامل در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز حضور موثر داشت.

خزعلی با بیان اینکه زنان و مادران شهدا نیز نشان دادند شهید زندگی کردن کم از شهید شدن ندارد خطاب به دانشجویان گفت: حیات طیبه عامل انسانی است که هدف زندگی و جهت آن را مشخص و به زندگی عزت می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما در الگوی سوم زنان درصدد هستیم علم، عمل و ایمان را همراه هم کنیم گفت: ما باید بتوانیم الگویی فعال از بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را به منصه ظهور برسانیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه حرکت مهمی در حوزه ترجمه و آثار مقاومت آغاز شده است خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم در برخی تریبون‌ها حرف‌های دروغین مخابره شود اما نهضت ترجمه می‌تواند به بهترین وجه واقعیت‌ها را انعکاس دهد و همه اینها جریان‌ساز فرهنگ است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ هوای تنفس است گفت: امام خمینی (ره) نیز می‌فرمایند قرآن انسان‌ساز است و زنان نیز انسان‌ساز هستند و این موهبتی است که خداوند به این قشر عطا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها