یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
نمایشگاه کتاب اقدامی در راستای نمایش توان فرهنگی کشور است

آذربایجان‌غربی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: نمایشگاه کتاب، اقدامی در راستای نمایاندن توان فرهنگی و علمی کشور در حوزه کتاب، فرصتی برای کتابخوانان و کتاب‌دوستان برای تهیه کتب مورد نیاز خود، تعامل ناشران و دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، علیرضا نوروزی، عصر یکشنبه، در آئین افتتاح نمایشگاه عرضه و فروش کتاب در کتابخانه مرکزی ارومیه با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ گامی موثر در مسیر توسعه کشور است، اظهار داشت: توسعه فرهنگی، لازمه توسعه جوامع بوده و کتاب یکی از ابزارهای فرهنگ است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر مسابقات، نمایشگاه‌ها، جلسات نقد و رونمایی کتاب و غیره نوعی سرمایه گذاری فرهنگی است و نمایشگاه کتاب، اقدامی در راستای نمایاندن توان فرهنگی و علمی کشور در حوزه کتاب، فرصتی برای کتابخوانان و کتاب دوستان برای تهیه کتب مورد نیاز خود، تعامل ناشران و دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

نمایشگاه کتاب اقدامی در راستای نمایش توان فرهنگی کشور است

ایجاد زمینه برای دسترسی آسان مردم به کتاب از جمله اهداف نمایشگاه کتاب است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی نیز در این آئین گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی و ایجاد زمینه برای دسترسی آسان مردم به کتاب از جمله اهداف راه اندازی نمایشگاه کتاب است.

خدیجه معصومی افزود: در این نمایشگاه با همکاری ناشران، کتاب ها با تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصدی به خریداران عرضه می شود که فرصتی خوب برای خرید این کالای فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای ارتقای شاخص‌های کتابخوانی در جامعه امروز، استفاده از ظرفیت دانش آموزان است که مدارس می‌توانند با حضور در این نمایشگاه و خرید کتاب‌های مناسب آنان، زمینه را برای این امر مهم فرهنگی فراهم کنند.

نمایشگاه کتاب اقدامی در راستای نمایش توان فرهنگی کشور است

به گزارش ایبنا؛ این نمایشگاه با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه کتابفروشان استان با عرضه دو هزار عنوان کتاب از ناشرین در رده های سنی مختلف از ۲۱ آبان ماه تا ۱۵ آذر دایر خواهد بود و علاقه‌مندان ضمن بازدید از نمایشگاه، می توانند کتاب مورد نیاز خود را با ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها