یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
ظرفیت نماز جمعه برای ترویج کتاب استفاده می‌شود

کرمان- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به لزوم اهمیت استفاده از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: پیش‌بینی شده تا امسال در کنار برنامه های دیگر از ظرفیت نماز جمعه به بهترین شکل استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، علی مهدی‌خانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب‌وکتابخوانی با بیان اینکه فعالیت‌های این هفته می تواند در بالا بردن سرانه مطالعه و توانمندسازی نیروی مسجد اثرگذار باشد، افزود: در این راستا سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب و تبادل کتاب در محل برگزاری نماز جمعه و اجرای گروه سرود سربازان شهید سلیمانی در محل مصلی کرمان از جمله برنامه‌هایی است که روز جمعه، ۲۶ آبان‌ماه در کرمان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: جشن کتاب با محوریت کانون فرهنگی هنری الاجواد شهر کرمان برگزار می شود همچنین افتتاح کتابخانه شهید «ماشاالله جوکار» در روستای حمیدیه زرند در دستور کار است.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و اظهار کرد: اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد سراسر استان، معرفی کتاب خانواده در سه کانون محوری استان (الجواد شهر کرمان، الزهرا رفسنجان و کانون معراج راور) از دیگر برنامه های این هفته است.

به گفته‌ی مهدی‌خوانی، تکریم کتابداران، اعضا و خیران کتاب، اجرای نمایش از کتاب سرنوشت استعمار از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کرمان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بالا است اما این ظرفیت‌ها ناشناخته مانده که باید رسانه‌ها در این حوزه کمک کنند، گفت: طرح پالایش کتاب و جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده و جایگزین کردن آن، برپایی نمایشگاه محله‌ای کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، بازدید و رصد میدانی از کتابخانه‌های مسجد، اردوی فرهنگی هنری بچه‌های مسجد، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه (بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های مسجد)، عضویت ۲۰۰ نونهال در کتابخانه‌های مسجد و… از جمله دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

مهدی‌خانی تصریح کرد: کادرسازی و نیروسازی از ضعف‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان است و هر کانونی که در حوزه کتاب فعال بوده در حوزه کادرسازی نیز موفق عمل کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۲ کتابخانه مخزن‌دار و ۲۰۴ کتابخانه باز در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد کسب رتبه‌های برتر از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری بودیم.

به گفته‌ی وی، کرمان در جشنواره ملی «کتاب بچه‌های مسجد» در بخش‌های سفیر کتاب و مؤلف کتاب رتبه برتر را به دست آورد.

مهدی‌خانی تصریح کرد: در سال جاری نیز در رقابت با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور کرمان توانست در رواق‌های مختلف رتبه‌های برتر را از آن خود کند که کانون فرهنگی هنری الجواد شهر کرمان رتبه برتر رواق کتاب را کسب کرد و کانون فرهنگی هنری الزهرا رفسنجان شایسته تقدیر ویژه در رواق کتاب شناخته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها