یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
نمایشگاه هفته کتاب در ساری برگزار می‌شود

مازندران-معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نمایشگاه کتاب در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، علی علوی صبح یکشنبه در نشست سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی اظهار کرد: برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ آبان شروع می‌شود و طرح‌های شاخصی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: کتاب باید محور فعالیت‌های همگانی قرار گیرد چرا که مسیر توسعه و پیشرفت، از محل بهره‌گیری از کتاب است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان به کتابخوانی، گفت: این قشر آینده‌سازان فردا هستند و باید با تکیه بر کتاب و افزایش دانش، مهارت ساختن دنیای فردا را فرا گیرند.

این مسئول تصریح کرد: اهدای کتاب به مدارس محروم و دور افتاده از اقداماتی است که می‌تواند دانش‌آموزان را به کتابخوانی تشویق کند.

علوی با بیان اینکه کتاب‌های مناسب با گروه سنی دانش‌آموزان باید در دسترس آنها قرار گیرد، ادامه داد: مسیرهای آسان دستیابی به کتاب را باید بر سر راه دانش‌آموزان قرار داد تا ضعف کتابخوانی که در جامعه با آن مواجه هستیم برطرف شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب از ۲۴ آبان تا پنج آذر در بوستان ولایت ساری، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن کتاب در مرکز استان هم از دیگر برنامه‌های شاخص هفته کتاب است که برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مراسم قدردانی از ناشران و نویسندگان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با حوزه کتاب هم در برنامه‌های هفته کتاب گنجانده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در هفته کتاب، هر شهرستان سه برنامه شاخص با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌کند، افزود:

برگزاری نمایشگاه‌های کتاب شهرستانی هم از دیگر برنامه‌های هفته کتاب امسال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها