شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
«حاشیه نشینی» در نمایشگاه کتاب تبریز نقد شد

آذربایجان شرقی - جلسه نقد و بررسی کتاب حاشیه نشینی به نویسندگی اصغر ایزدی جیران، در هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز در غرفه سرای اهل قلم، سالن پروین اعتصامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، اصغر ایزدی نویسنده این کتاب در تشریح موضوعات آن گفت: کار میدانی مردم نگارانه من در میان محله حاشیه نشین در تبریز، به من نشان داد کالبد فیزیکی محله، شالوده اساسی است که تجربه‌ها و زندگی مردم روی آن شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از پژوهش‌های میدانی از شاخه های مردم شناسی و پزشکی کمک گرفتم تا واقعیت های علمی و زیسته های این فرودستان را به لحاظ نظری درک کنم.

ایزدی تصریح کرد: داده‌های لازم برای این پژوهش بر اساس کار میدانی در طول مدت شش ماه بدست آمد.

نویسنده این کتاب هدف نگارش خود از این کتاب را اینگونه شرح داد: برخلاف واقعیت موجود در تبریز، مردم ایران تبریز را به عنوان شهری با شرایط عالی برای زندگی می‌شناسند که هیچ مشکل اقتصادی و حاشیه نشینی در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: من این کتاب را نوشتم تا نه تنها مردم کشور بلکه آن دسته از مردم تبریز، که از حاشیه نشینان و شرایط زندگی آنها بی اطلاع هستند نیز با آنها آشنا شوند.


ایزدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اکثراً تصور سیاه و خاکستری نسبت به حاشیه نشینی در ذهن مردم است، افزود: این امر کاملاً غلط و نادرست است.

نویسنده کتاب حاشیه نشینی در تبریز گفت: این مناطق نیز مانند سایر مناطق شهر از هر قشر آدم دارد که مثل بقیه مردم لحظات خوب و بد، خوش و ناخوشی را می‌گذرانند.

ایزدی همچنین تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خوب و انسانی که در سایر مناطق شهر ازبین رفته ولی در مناطق حاشیه نشین همچنان پا برجا است، اجتماع آنها در روزهای خوش و ناخوش هم دیگر است.چیزی که در مردم بالا شهرنشین از بین رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط