شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
«مهندس کوچولوها» به «شهر دوستدار کودک» آمدند

گلستان- از کتاب‌های کودک و مقررات ملی ساختمان (مهندس کوچولوها) و شهر دوستدار کودک در گرگان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، در همایش بزرگداشت روز جهانی شهرسازی که با حضور موسی پژوهان مدیر پروژه ملی شهرهای دوستدار کودک ایران و جمعی از مدیران و مسئولان استان گلستان برگزار شد. از ۲ کتاب با عناوین کودک و مقررات ملی ساختمان (مهندس کوچولوها) و شهر دوستدار کودک رونمایی به عمل آمد.

کتاب «مهندس کوچولوها» باهدف آشنایی کودکان با مقررات ملی ساختمان توسط صابر مناجاتی سردبیر و فاطمه محمد شفیع عضو هیات تحریریه نشریه نماد گلستان، منصوره ساورعلیایی مسئول روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان گلستان قلمی شده که در هر صفحه کودکان را با زبانی ساده و تصاویری کودکانه با اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان مانند نکات لازم در زمینه ایمنی ساختمان‌ها، تابلوها و علائم، خطرات وسایل گازسوز مثل بخاری و واژه‌هایی مانند خروج اضطراری، ساختمان ایمن و مواردی ازاین‌دست آشنا می‌کند.

در این کتاب از تصویر ابنیه تاریخی کشور نیز استفاده‌شده و در ۱۶ صفحه و شمارگان ۷ هزار جلد توسط انتشارات درگلستانه منتشرشده است.

همچنین کتاب «شهر دوستدار کودک» نیز توسط رضا جهانی عضو هیات تحریریه نشریه نماد گلستان نوشته‌شده است که به خواسته‌ها و نیازهای کودکان در شهر دوستدار کودک می‌پردازد و توسط انتشارات درگلستانه روانه بازار نشر شده است.

به گزارش ایبنا، همایش روز جهانی شهرسازی با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مدیرکل استاندارد گلستان و دیگر مسئولان و مدیران استانی در سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها