پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
تاثیر مخرب سبک زندگی آپارتمانی بر خاطره‌سازی کودکان

آذربایجان شرقی- نویسنده مطرح کودک و نوجوان کشور گفت: زندگی‌های آپارتمانی خاطره سازی را برای کودکان و نوجوانان به حداقل رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، عبدالمجید نجفی پنجشنبه در نشست ادبی از خاطره تا داستان نمایشگاه کتاب تبریز افزود: فضای مجازی نیز علاوه بر تاثیرات نامطلوب روحی و روانی بر کودکان، ضمن تغییر رسم الخظ فارسی به آنحالتی غیر استاندارد بخشیده است.

وی با اشاره به وظیفه نهادهای فرهنگی برای اصلاح روندهای معیوب گفت: علاوه بر نهاد خانواده، وظیفه ارگان‌هایی مانند کانون پرورش فکری است که بچه ها را به سمت آگاهی و استفاده از رسم الخط فارسی و خاطره سازی های مناسب هدایت کنند.

نجفی از اثر بخش بودن مربیان بر زندگی کودکان و خانواده آنها تاکید کرد و افزود: احیا کردن یک نفر، احیا کردن یک جمع و کل دنیاست و آموزگاران و مربیان بهترین نمود این تعریف هستتد.

وی به سختی‌های کار مربی‌گری اشاره کرد و افزود: تصویرگری، داستان سرایی و سرودن شعر برای کودکان همچون کار در زمین چرکین بر روی لوح سفید است.

نجفی با اشاره به اینکه عصر کنونی عصر معنا باختگی و رسیدن انسان به برهوت و بن بست زندگی است افزود: مفهوم و معنای داستان‌ها و شعرها به رغم اشاره به سختی و دشواری ها و رنج ها می‌تواند امید بخش باشد که همه این رنج ها گذراست.

این نویسنده تبریزی از اهمیت تخیل در نویسندگی گفت و افزود: نویسنده باید بتواند با قدرت تخیل خود خواننده را درگیر کند چون قدرت تخیل نویسنده حالت رسانه ای دارد و ذهن ها را با خود همراه می‌کند.

نجفی از رنگ باختن تحمل و حوصله در زندگی گله کرد و افزود: عصر سرعت و زندگی مدرن انسان ها را عجول و بی حوصله کرده در حالی که در اعصار گذشته انسان ها حوصله و زندگی بهتر و جذابتری داشتند.

وی گفت: گرچه پیشرفت تکنولوژی گرچه خوب و جالب است ولی آمدنش جدابیت زندگی گذشته را از بین برده است.بشر امروز والح و مفتون بودن را از یاد برده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط