سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
همایش نویسندگان نوقلم به میزبانی کرمانشاه آغاز به‌کار کرد

کرمانشاه- افتتاح همایش چهار روزه نویسندگان نوقلم به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، همایش نویسندگان نوقلم در کرمانشاه با حضور نویسندگان حوزه ایثار و شهادت هفت استان شامل کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، زنجان و کردستان به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد.

این همایش با تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای مدت چهار روز و به منظور اعتلای ارزش‌های اسلامی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه میزبان ۴۰ نو نویسنده خواهد بود.

خسروشهیدی در افتتاحیه همایش همایش منطقه‌ای نویسندگان نو قلم اظهار کرد: در این همایش نونویسندگان حوزه ایثار و شهادت استان‌های غربی کشور در کارگاه‌های آموزشی مصاحبه، تکنیک‌های فن بیان، خاطره نویسی و… شرکت و حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اهمیت نویسندگی در حوزه ایثار و شهادت، افزود: با وجود اینکه نویسندگان خوبی در این عرصه در کشور داریم اما بر اساس میزان اهمیت این حوزه باید در راستای پرورش نویسندگان توانمند گام‌های جدی و موثری برداشته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: کشور ما در تمامی استان‌ها ظرفیت‌های بالایی برای پرداختن به شهدا و ایثار دارد که بسیاری از این موارد هنوز مغفول مانده و کار هنری ماندگاری بر روی آنها انجام نشده است.

شهیدی ادامه داد: جانفشانی شهدا و ایثار آنها نیازمند به کار گیری عرصه و زبان هنری است تا بهتر و اثرگذارتر وقایع را به تصویر بکشد و با زبان هنر مفاهیم و ارزش‌های شهدایی را به نسل جوان و نسل‌های بعدی منتقل کند.

وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها موقعیت مناسبی برای بیان و پرورش نویسندگان و انتقال مفاهیم شهادت و ایثار را دارند، گفت: در همین راستا مجموعه بنیاد شهید حمایت خود را از نویسندگان جوان برای تولید آثار فاخر در حوزه ایثار و شهادت اعلام می‌دارد و با در اختیار گذاشتن امکانات از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته و در این ایام ۹۸۰۰ شهید، ۲۳ هزار جانباز و ۱۸۰۰ آزاده در راه اسلام داده است.

شهیدی در تکریم و نقش زنان استان کرمانشاه در دروان دوران دفاع مقدس، یاد آور شد: استان کرمانشاه با یک هزار و ۱۴ زن شهیده و یک هزار و ۸۰۰ بانوی جانباز دومین استان کشور به لحاظ شهدا و جانبازان زن در انقلاب است.

احیاء ارزش‌های شهادت و ایثار نیازمند قلم و همت نویسندگان است

همچنین در ادامه این مراسم سجاد دادفر معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار کرد: همایش نو نویسندگان برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام شهدا به نسل جوان و آیندگان است چراکه بهترین راه برای انتقال این مفاهیم زبان هنر خواهد بود.

همچنین در ادامه این مراسم سجاد دادفر معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش نویسندگان نو قلم نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام شهدا به نسل آینده و جوانان امروز است.

وی افزود: بهترین راه امروز برای زنده کردن ارزش‌های شهدایی و احیای رشادت‌های رزمندگان استفاده از زبان هنر است.

معاون آموزشی دانشگاه رازی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته، تصریح کرد: جنگ تحمیلی در ۸ سال دفاع مقدس در استان کرمانشاه آغاز و پس از تقدیم شهدای بسیاری در همین استان به پایان رسید تا امروز به عنوان منبعی از ظرفیت‌ها برای آثار شهدایی با استفاده از زبان هنر باید در جهت احیای آن تلاش شود.

دادفر در ادامه به نقش امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در تبیین واقعه عاشورا، گفت: آنچه که از واقعه روز عاشورا به جا مانده و باعث زنده نگه داشتن روز عاشورا و انتقال پیام آن شد تبیین و اطلاع رسانی درست این دو شخصیت بزرگ بوده است.

وی همچنین به توطئه‌های دشمن علیه انقلاب و آموزه‌های اسلامی تاکید و عنوان کرد: با توجه به اقدامات دشمن علیه اسلام و انقلاب و ضربه زدن به آموزه‌های آن دانش آموز و قشر دانشجو را به سویی برده که برای بیان حقایق و احیا حقیقت در ذهن آنها باید فرهنگ ایثار و شهادت را در پیش گرفت.

لطفاً در پایان زبان هنر و قلم نویسندگان را برای بیان رخدادهای دوران دفاع مقدس موثر دانست و بیان کرد: امروز این رسالت خطیر بر دوش اهل قلم گذاشته شده تا با زبان هنر برای جامعه امروز و همچنین آیندگان از خود گذشتگی و ایثار شهدا همت کرده و از شهدای این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس حفاظت و حراست کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها