شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
راه‌یابی ۱۱ نمایشنامه به بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱ نمایشنامه به بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان راه یافتند که از این تعداد ۷ مورد صحنه‌ای و ۴ اثر در بخش خیابانی اجرا خواهند شد.

علی رمضانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: با اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی ۱۲ آثار صحنه‌ای و خیابانی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی معرفی شدند.

وی افزود: ۷ اثر در بخش صحنه‌ای و ۴ اثر در بخش خیاباتی به بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی راه یافتند. رمضانی گفت: هیئت انتخاب آثار این جشنواره پس از ارزیابی ۳۲ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۰ اثر در بخش خیابانی، در نهایت ۷ نمایش در بخش خیابانی و ۴ نمایش را در بخش خیابانی بدونه اولویت در بخش رقابتی پذیرفتند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان‌غربی نمایش «داغ قره‌داغ» نوشته بابک غلامی و کارگردانی علی صبوری، نمایش «کافه سایه» نوشته ابراهیم عادل‌نیا و کارگردانی الهام حیدریان، نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» به نویسندگی و کارگردانی دیار دولتخواه، نمایش «مضحکه سیاه» نوشته مهدی ملکی و کارگردانی مرتضی نورپور و پریسا کاظمی، نمایش «باد اسب است» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی مجید غلامی را از شهرستان‌های ارومیه، نمایش «جهانگیر و غیره» به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم‌نژاد افشار از شهرستان تکاب، نمایش «دل لرزه» نوشته سید علی موسویان و کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از شهرستان نقده، «مضحکه شبیه» قتل نوشته حسین کیانی و کارگردانی رضا خوفی از شهرستان ارومیه «برگزیده جشنواره استانی تئاتر طنز قیزیل جام نقده» را اجراهای بخش صحنه‌ای عنوان کرد.

رمضانی با بیان اینکه همچنین یک جلسه برنامه ورکشاپ توسط جهانشیر یارمحمدی خواهیم داشت، گفت: نمایش «عکس فلاش خورده» نوشته رسول پور یزدی و کارگردانی بابک پورخلیل از شهرستان میاندوآب، نمایش «بهم میرسیم» نوشته رسول بانگین و کارگردانی سامان حسن‌زاده از شهرستان ارومیه، نمایش «سوز یک ترانه» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد محبوبی از شهرستان سلماس و نمایش «پلاک» به نوشته حامد ترابی نهاد و کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از شهرستان نقده نیز آثار خیابانی این جشنواره هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌غربی از ۱۶ تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ به میزبانی شهرستان ارومیه اجرا می‌شوند، گفت: آئین اختتامیه این جشنواره ۱۸ آبان ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها