پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
انتقال پیکر «اسلامی نُدوشَن» از کانادا به نیشابور

خراسان‌رضوی- پیکر استاد محمدعلی اسلامی نُدوشَن، نویسنده و پژوهشگر مطرح کشورمان که یک سال و نیم پیش در کانادا درگذشت، به نیشابور در استان خراسان‌رضوی منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، جلسه هماهنگی مراسم برگزاری مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت استاد اسلامی ندوشن در شورای اسلامی نیشابور برگزار و برنامه‌ریزی شد تا روز ۳۰ آبان ماه مراسم باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار و پیکر این استاد بااحترام در آرامگاه مشاهیر نیشابور به خاک سپرده شود.

محمّدعلی اسلامی نُدوشَن، زاده شهر یزد، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوق‌دان و پژوهش‌گر ایرانی است که روز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۹۷ سالگی در کانادا درگذشت و پیکر او موقتاً در آن کشور به خاک سپرده شد.

حالا و یک سال و نیم پس از درگذشت وی، پیکر شادروان دکتر ندوشن، روز ۲۸ آبان ماه از کانادا به تهران و پس از برگزاری آیین بزرگداشت ایشان در موسسه اطلاعات، مراسم خاکسپاری وی روز ۳۰ آبان در نیشابور می ‎شود.

محمدعلی اسلامی ندوشن متولد ۱۳۰۴ در ندوشن یزد بود. او دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل از فرانسه بود و استاد پیشین دانشگاه تهران، که علاوه بر درس‌های حقوقی، به تدریس نقد ادبی، سخن‌سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می‌پرداخت. اسلامی ندوشن سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد و آثارش به‌صورت کتاب در بیش از ۷۰ جلد در زمینه‌های گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.

برخی از کتاب‌های محمدعلی اسلامی ندوشن عبارتند از: «ماجرای پایان‌ناپذیر حافظ»، «چهار سخنگوی وجدان ایران»، «تأمّل در حافظ»، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»، «داستان داستان‌ها»، «سرو سایه‌فکن»، «ایران و جهان از نگاه شاهنامه»، «نامه نامور»، «ایران را از یاد نبریم»، «به دنبال سایه همای»، «ذکر مناقب حقوق‌ بشر در جهان‌ سوم»، «سخن‌ها را بشنویم»، «ایران‌ و تنهائیش»، «ایران‌ چه‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ دارد؟»، «مرزهای‌ ناپیدا»، «شور زندگی‌» (وان گوگ)، «روزها» (سرگذشت - در چهار جلد)، «باغ سبز عشق»، «ابر زمانه‌ و ابر زلف»، «افسانه افسون»، «دیدن‌ دگر آموز»، «شنیدن‌ دگر آموز»، «جام‌ جهان‌بین» و «آواها و ایماها».

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    پس چرا همون روز اول منتقلش نکردن ایران ؟حالابعدازگذشتن یکسال و نیم دیگه ازجسدش چی مونده که بیارن؟ جسد دیگه الان متلاشی شده..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها