سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
سبزوار در میان ۵ نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران قرار گرفت

خراسان‌رضوی- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: شهرستان سبزوار همراه با ۴ شهر دیگر در میان ۵ نامزد نهایی عنوان پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.

رضا شجاع‌مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، افزود: از میان ۱۲ شهر منتخب شده برای کسب عنوان پایتختی کتاب، ۵ شهر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: سبزواز از استان خراسان رضوی در کنار شهرهای اوز، کرج، سمنان و شاهین‌شهر به عنوان ۵ کاندیدای نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران مشخص شدند.

شجاع‌مقدم ادامه داد: روز سه‌شنبه نمایندگان این ۵ شهر با حضور در تهران به دفاع از برنامه‌های شهرهای خود در خصوص پایتختی کتاب ایران هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه این شهر در دوره های مختلف از جمله دوره هفتم پایتختی کتاب در میان کاندیداهای مرحله پایانی قرار گرفته است، گفت: امیدواریم امسال عنوان پایتختی کتاب ایران به سبزوار برسد.

به گزارش ایبنا طرح‌هایی همچون پویش کاغذی، طرح کتاب و مسافر، بوم‌گردی و کتاب و ایجاد کتابخانه مشارکتی و خیرساز در حاشیه شهر سبزوار، راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک مهربانی در مناطق ۸ گانه حاشیه‌های شهر سبزوار توسط خیرین و دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری از جمله مهم‌ترین طرح‌های حوزه کتابخوانی سبزوار بوده است. این شهرستان همچنین منتخب در دو دوره متوالی در جشنواره قصه‌گویی نهال امید در مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری با بیشترین تعداد شرکت کننده است.

هشتمین دوره جشنواره شهرهای دوستدار کتاب و انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران امسال با رقابت ۱۰۵ شهر برگزار که ۷۶ شهر به‌طور کامل مراحل ارسال مدارک و ثبت‌نام را طی کردند و ۱۲ شهر منتخب شده که شهر سبزوار به همراه ۱۱ شهر آمل، اصفهان، اوز، رابر، ارومیه، سمنان، شاهین‌شهر، صدرا، فومن، قزوین و کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و کاندیدای پایتختی کتاب ایران انتخاب شد و اکنون ۵ شهر به عنوان نامزدهای نهایی معرفی شدند.

تاکنون در هفت دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز از استان خوزستان سال ۱۳۹۴، نیشابور از استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۵، بوشهر از استان بوشهر در سال ۱۳۹۶، کاشان از استان اصفهان در سال ۱۳۹۷، یزد از استان یزد در سال ۱۳۹۸، شیراز از استان فارس در سال ۱۳۹۹ و سنندج از استان کردستان در سال ۱۴۰۰ توانسته‌اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها