سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
حمایت از مجموعه نهاد کتابخانه‌ها توسط دستگاه‌های اقتصادی

خراسان شمالی- سخنگوی اتاق اصناف ایران با اشاره به عملکرد خوب مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی در گسترش فضاهای مطالعاتی برای اقشار مختلف مردم، گفت: لزوم حمایت همه جانبه توسط دستگاه‌های اقتصادی استان از این مجموعه فرهنگی و ادبی امری لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، مهدی امیدوار عصر دوشنبه در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی را دارای اثرات مطلوب و موثر در جامعه دانست و از آمادگی خود برای هر نوع همکاری در این حوزه سخن گفت.

وی با اظهار امیدواری از انعکاس و انتشار بخشنامه‌های مربوط به حوزه‌های فرهنگی در بین اصناف افزود: اقدامات موثری در حوزه احداث و حمایت از کتابخانه های عمومی در سطح کشور براساس این بخشنامه‌ها باید انجام شود.

امیدوار ضمن تحسین از عملکرد مجموعه کتابخانه‌های عمومی در گسترش فضاهای مطالعاتی برای اقشار مختلف مردم بر لزوم حمایت از این مجموعه فرهنگی توسط دستگاه های مختلف اقتصادی تاکید کرد.

تامین نیازهای اطلاعاتی مردم از مهم‌ترین اهداف نهاد کتابخانه‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی در این دیدار با اشاره به کارکردهای مختلف کتابخانه‌های عمومی، تامین نیازهای اطلاعاتی همه مردم در این مراکز را از مهم ترین اهداف آن برشمرد.

مهدی آریان هدف از این دیدار را همکاری با اتاق اصناف مطرح کرد و گفت: این دیدار زمینه ساز گسترش همکاری‌های این دو نهاد در حوزه مختلف کتابخانه‌های عمومی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه رویکرد جدید نهاد تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: امروز کتابخانه عمومی به عنوان یک نیاز اساسی در جامعه مطرح است.

آریان در ادامه تامین فضاهای مورد نیاز برای مطالعه مردم و اختصاص کتاب‌های به روز را از دیگر دغدغه‌های این مجموعه دانست و همکاری دیگر دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را لازمه تحقق این موضوع دانست.

وی همچنین آغاز همکاری های دوجانبه مجموعه کتابخانه‌های عمومی و اتاق اصناف استان را در قالب امضای تفاهمنامه مشترک امیدبخش توصیف کرد.

آریان در این دیدار به نامه معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزارت امور اقتصادی و دارایی که در ان هزینه کرد اشخاص حقوقی در خصوص ساخت مجتمع‌های فرهنگی، هنری و کتابخانه‎ها به صورت صد درصد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود اشاره کرد و خواستار انعکاس این بخشنامه در بین اصناف استان جهت همکاری و مشارکت آنها در ساخت کتابخانه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها