یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
کتابخانه‌های زنجان برای معلولان مناسب‌سازی شد

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از کتابخانه‌های عمومی شرایط مناسب را برای استفاده عموم دارند، افزود: همچنین برای استفاده معلولان نیز ورودی این کتابخانه‌ها مناسب‌سازی شده است.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در راستای استفاده عموم مردم از کتابخانه‌های عمومی نسبت به مناسب‌سازی این اماکن اقدام شده است، اضافه کرد: مواردی که در حوزه مناسب‌سازی باید وجود داشته باشد شامل مخزن، سالن مطالعه، بخش کودک و سرویس بهداشتی مجزا است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از کتابخانه‌های عمومی شرایط اعلامی را دارند، افزود: همچنین برای استفاده معلولان نیز ورودی این کتابخانه‌ها مناسب‌سازی شده است.

رحمانی‌زاده با اشاره به اینکه به لحاظ وجود امکانات نسبت به بررسی کتابخانه‌های عمومی اقدام شده است و کتابخانه سید افضل موسوی و کتابخانه امام خمینی (ره) هلال احمر به لحاظ امکانات استاندارد است، تصریح کرد: این کتابخانه‌ها به لحاظ بنای کتابخانه، میزان جمعیت تحت پوشش و تعداد نفرات عضو شده استاندارد هستند.

وی با بیان اینکه در بحث ایمنی نیز موارد مربوطه در کتابخانه‌های عمومی رعایت شده است، افزود: برای بازسازی کتابخانه‌های فرسوده سالانه اعتباری در نظر گرفته می‌شود تا ایمن‌تر شوند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر ۳ کتابخانه عمومی در حال بازسازی است که شامل کتابخانه عمومی روزبه، کتابخانه سهروردی و کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان است.

رحمانی‌زاده تصریح کرد: برخی از بازسازی‌ها برای این است که کتابخانه‌ها از حالت سنتی خارج شده و مطابق نیازهای روز به مخاطبان خدمت‌رسانی کنند که خوشبختانه تعداد خدمات کتابخانه‌ها امروزه به بیش از ۶۰ مورد رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط