پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کتاب محور تعاملات فرهنگی و اجتماعی باشد

آذربایجان‌غربی-مدیرکل دبیرخانه شورای اجتماعی وزارت کشور گفت: بحث کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش فرهنگ شهروندی هم موثر بوده و کتاب باید محور تعاملات فرهنگی و اجتماعی باشد.

حجت الله غلامعلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: طبق اعلام وزارت ارشاد طرح پایتخت کتاب ایران آغاز شد که با مشارکت خوب شهرها همراه بود و امسال نیز تصمیم گرفتیم که از ۱۲ شهر منتخب بازدید میدانی داشته باشیم.

وی افزود: یکی از تاثیرات این سفر این است که فقط به مستندات اکتفا نکنیم و با بازدید از این ۱۲ شهر برترین‌ها براساس نتایج ارزیایی انتخاب شوند.

غلامعلی ادامه داد: خوشبختانه خود این ارزیابی‌ها نیز به رویداد جداگانه تبدیل شده و جریان‌سازی ایجاد کرده و باعث شد رویدادهای جدیدی براساس این سفرها طراحی شود.

مدیرکل دبیرخانه شورای اجتماعی وزارت کشور آشنایی با فعالان فرهنگی هر استان را یکی دیگر از مزیت‌های این سفر عنوان و گفت: همچنین در این ارزیابی‌ها صحت‌سنجی طرح‌ها از نزدیک صورت می‌گیرد.

غلامعلی بیان کرد: بحث کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش فرهنگ شهروندی هم موثر بوده و کتاب باید محور تعاملات فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی بر اهمیت و ضرورت وجود چنین جشنواره‌های گسترده در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی تاکید کرد و گفت: افزایش آگاهی‌های عمومی نقش مهمی در توسعه‌ی پایدار دارد و ما باید از امکان‌های متعددی که داریم در ترویج و گسترش کتاب‌خوانی بهره بگیریم.

مدیرکل دبیرخانه شورای اجتماعی وزارت کشور گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند در این عرصه فعالیت‌های موثر و خوبی داشته باشند و باید از این ظرفیت‌ها به شکل خوبی بهره گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها