دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
«تحلیل و محتوایی داستان بهرام چوبینه در شاهنامه فردوسی» منتشر شد

ایلام-انتشارات صبح آراد؛ کتاب «تحلیل و محتوایی داستان بهرام چوبینه در شاهنامه فردوسی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، انتشارات صبح آراد؛ کتاب «تحلیل و محتوایی داستان بهرام چوبینه در شاهنامه فردوسی» تالیف: رامش قلی‌زاده، منتشر و توزیع کرد.

این کتاب از دو فصل تشکیل شده و مولف در فصل اول به بهرام چوبین در شاهنامه فردوسی و منابع تاریخی، معرفی بهرام چوبین، زادگاه، لقب و شهرت، شورش، مسئله بحران مشروعیت بهرام چوبینه، پایان کار، شاخص‌های حماسی داستان بهرام چوبین در شاهنامه و… دیگر اشاره کرده است.

مؤلف در فصل دوم، به تحلیل محتوایی و ساختاری داستان بهرام چوبین، علت بدبینی بزرگان و هرمز چهارم نسبت به بهرام چوبین بر اساس شاهنامه، علت شورش بهرام چوبین، عدالت و شخصیت بهرام چوبین و تحلیل ساختاری شامل: شروع، میانه و داستان، زمان، مکان و بررسی شخصیت‌های داستانی، زاویه دید دانای کل و نتیجه‌گیری و منابع پرداخته است.

به گزارش ایبنا کتاب «تحلیل و محتوایی داستان بهرام چوبینه در شاهنامه فردوسی» تالیف رامش قلی‌زاده با ویرایش ادبی پریسا مشرقی، و طرح جلدی از سپیده الماسی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ توسط نشر صبح آراد به مدیریت صباح شیری، در ۸۱ صفحه و به قیمت ۱۴۵ هزارتومان منتشر شده است. این کتاب می‌تواند منبع خوب و معتبری برای پژوهشگران شخصیت‌های تاریخی درشاهنامه و پاسخ مناسبی به ابهامات و پرسش‌های مربوط در این زمینه، باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها