شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۴
رونمايي از «ايران آينده به سوي الگوي مردم شناختي براي ابرقدرتي ايران»

فرهنگسرای رسانه با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد، کتاب «ايران آينده به سوي الگوي مردم شناختي براي ابرقدرتي ايران» نگارش دکتر ابراهیم فیاض را رونمایی می‌کند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در ادامه سلسله نشست‌های رونمایی از کتاب با عنوان ‌«زرین قلم» که به رونمایی از جدیدترین کتاب‌های منتشره در حوزه علوم اجتماعی و رسانه می‌پردازد، کتاب «ايران آينده به سوي الگوي مردم شناختي براي ابرقدرتي ايران» نگارش دکتر ابراهیم فیاض، عضو هیات علمی دانشگاه تهران رونمایی می‌شود.

ناصر اسدی، رییس فرهنگسرای رسانه، در اين باره گفت: مهندس واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دکتر همایون، رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، براي حضور در اين برنامه دعوت شده‌اند.

وی ویژگی‌های موضوعی این اثر را پرداخت دقیق دانست و اظهار داشت: در حاشیه مراسم، نمایشگاهی از آثار انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نمایش درمی‌آید.

کتاب «ايران آينده به سوي الگوي مردم شناختي براي ابرقدرتي ايران» از 15 فصل تشکیل شده که به مباحث مفهوم آینده‌نگری، مفهوم ابرقدرتی، تاریخ‌شناسی ابرقدرتی ایران، جغرافیاشناسی ابرقدرتی ایران، طرح ابرقدرتی ایران با توجه به مذهب، آموزش و ابرقدرتی ایران، فلسفه ایران مقدمه جهش ایرانی و ابرقدرتی آن، سیاست‌گذاری کلان معرفتی، چارچوب سیاست‌گذاری فرهنگی برای ابرقدرتی ایران، سیاست‌گذاری زبانی برای رسیدن به ابرقدرتی، سیاست‌گذاری فناورانه ایران برای ابرقدرتی، سیاست‌گذاری علوم انسانی در ایران، سیاست‌گذاری پزشکی ایران و ابرقدرتی ایران، سیاست‌گذاری رسانه‌ای در ایران برای رسیدن به ابرقدرتی و سیاست‌گذاری قومی ـ ارتباطی در ایران می‌پردازد. 

نویسنده در انتهای این اثر، هدف از تدوین کتاب را چنین بیان می‌کند: «در این نوشته سعی شد راه‌حلی ارايه شود تا بتوان برای آینده‌نگری ایرانیان به الگویی مردم‌شناختی دست یافت که راه را برای ساختار دولتی و تصمیم‌گیری بگشاید. همچنین تلاش شده روشی برای ایرانی‌سازی در حوزه علوم اجتماعی و فعال‌شدن مردم‌شناسی ارايه شود که ایران گذشته، حال و آینده را که تاکنون از آن غافل بوده‌ایم، بشناساند که تاکنون تنها به مطالعات شرق‌شناسان اکتفا کرده‌ایم. این نوشته تنها اساس و آغاز مطالعات بعدی در خصوص رشته‌های علوم انسانی و حتی پزشکی است. محققان دیگر باید برای ادامه و تکمیل این مطالعات تلاش کنند.»

این مراسم از ساعت 17 تا 19 روز یکشنبه 11 مردادماه برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان براي شركت در اين برنامه مي‌توانند به فرهنگسرای رسانه به نشاني میدان ولیعصر(عج) ابتدای بلوار کشاورز، جنب پايگاه اهدای خون، پلاک 28 مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها