شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰
تاريخ‌نگاري مشروطه از ديدگاه علوم اجتماعي بررسي مي‌شود

رييس هيات مديره موسسه مطالعاتي انديشه از بررسي تاريخ‌نگاري مشروطه از ديدگاه علوم اجتماعي در دومين كنفرانس مشروطه از منظر انديشه سياسي خبر داد.\

رييس هيات‌مديره موسسه مطالعاتي انديشه با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: دومين كنفرانس انقلاب مشروطه از منظر انديشه سياسي و اقتصادي، چهارشنبه 21 مرداد ماه در سالن همايش‌هاي ميلاد تهران برگزار خواهد شد.

سعيد حسيني خاطرنشان كرد: اين همايش با حضور انديشمندان و محققان صاحب‌نظر به صورت ارايه مقاله و سخنراني در دو بخش انديشه‌ سياسي و انديشه اقتصادي برگزار مي‌شود.

وي به سخنرانان اين همايش اشاره كرد و گفت: محمد هاشم پسران، منصور معدل، همايون كاتوزيان، ابراهيم توفيق، حاتم قادري، سيدعلي ميرموسوي، سيدصادق حقيقت، حسين آباديان و... از جمله انديشمنداني هستند كه مقالات خود را در اين كنفرانس ارايه خواهند كرد.

رييس هيات مديره موسسه مطالعاتي انديشه به موضوعات اصلي برگزاري اين همايش اشاره كرد و گفت: اين همايش به مباحثي نظير نقد سنت، مباني مشروطيت، مباني اقتصادي جنبش مشروطيت، الزامات اقتصادي ايران و ضرورت‌هاي جديد مي‌پردازد.

وي به چاپ كتاب مجموعه مقالات اشاره كرد و افزود: مقالات استادان در زمينه‌هاي مشروطه از ديدگاه سياسي، مشروطه از ديدگاه اقتصادي، الزامات سياسي و اقتصادي ايران بررسي شده است و در قالب كتاب در اختيار علاقه‌مندان، پژوهشگران و محققان تاريخ مشروطه ايران قرار مي‌گيرد.

حسيني به هدف اصلي برگزاري تاريخ‌نگاري مشروطه اشاره كرد و گفت: يكي از اهداف اصلي ما بررسي تاريخ‌نگاري مشروطه از منظر علوم اجتماعي است زيرا تا به حال به مشروطه از ديدگاه اجتماعي پرداخته نشده و بيشتر از ديدگاه سياسي و اقتصادي، آن را بررسي كرد‌ه‌اند.

جنبـش مشروطه ايران مجموعه کوشش‌ها و رويدادهايي است که در دوره مظفرالدين شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلي شاه قاجار براي تبديل حکومت استبدادي به حکومت مشروطه رخ داد و منجر به تشکيل مجلس شوراي ملي و تصويب اولين قانون اساسي ايران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط