شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۸
كتاب‌هاي تاريخي و مفاخر ايراني امانت داده مي‌شود

در هشتمين دوره جشنواره بزرگ كتابخواني مشهد كه به مناسبت غني‌سازي اوقات فراغت تابستاني در 50 بوستان اين شهر راه‌اندازي شده است، كتاب‌هايي متنوع تاريخي به گروه‌هاي مختلف سني امانت داده مي‌شود.\

كارشناس روابط عمومي سازمان فرهنگي و تفريحي مشهد با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: در اين طرح حدود 10 هزار و 600 جلد از كتاب‌هاي كم حجم (پالتويي) با موضوع‌هاي مختلف و متنوع در بوستان‌هاي مشهد در اختيار افراد قرار مي‌گيرد.

مهدي براتي خاطرنشان كرد: كتاب‌هايي با موضوع‌هاي تاريخي، آشنايي با مفاخر و بزرگان، اخلاقي، اجتماعي، علمي، داستان و... به شهروندان در گروه‌هاي مختلف سني نوجوان، جوان و بزرگسالان امانت داده مي‌شود.

مديرعامل سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداري مشهد گفت: از آنجا كه مراكز عمده تمركز جمعيتي شهروندان در بوستان‌هاي نزديك محل سكونت است سعي شده با فعال كردن ايستگاه‌هاي كتابخواني شرايط دسترسي آسان كتاب براي مخاطبان فراهم شود.

حسين شادكام افزود: 5000 كتاب نيز با موضوع فرهنگ شهروندي
در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد. همچنين در 3 بوستان وحدت، شاهد و كوهسنگي جشن‌هاي كتاب و قلم برگزار خواهد شد و هر ماه يك مسابقه كتابخواني ويژه عموم شهروندان برگزار مي‌شود و به 10 نفر به قيد قرعه جايزه سفر حج عمره تعلق مي‌گيرد.

وي به استقبال مردم از اين طرح با 120 هزار نفر مراجعه در سال گذشته اشاره كرد و گفت: تعداد ايستگاه‌هاي اين طرح نسبت به سال گذشته از 20 ايستگاه به 50 ايستگاه افزايش يافته است.

به گفته كارشناس روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري مشهد، طرح بوستان در بوستان كه از نيمه تيرماه آغاز شده تا نيمه مهرماه 88 ادامه خواهد داشت. اين ايستگاه‌ها صبح و عصر فعاليت مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها