یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
«آيين نگارش حقوقي» در گام سوم

تلاش براي يك شكل‌كردن رسم‌الخط حقوقي در كتابي با عنوان «آيين نگارش حقوقي» نوشته محمدرضا خسروي براي سومین بار از سوي انتشارات نگاه بينه منتشر مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ بهرام بهرامي، مدير مسوول انتشارات نگاه بينه با اشاره به كاربرد اين اثر براي كارآموزان وكالت و قضاوت، وكلا و قضات، گفت:‌ اين كتاب مي‌تواند براي افرادي با تخصص‌ها ديگر نيز مفيد باشد زيرا به بيان شيوه نگارش صحيح فارسي به طور عام و مثال‌هايي از واژه‌هاي حقوقي به طور خاص مي‌پردازد. 

وي درباره انگيزه نويسنده از تأليف اين اثر گفت: مولف به دليل آشفتگي در نحوه نگارش افراد غير دانشگاهي و همچنين عدم وجود يكپارچگي در نگارش و استفاده از رسم‌الخط ‌هاي گوناگون در ميان افراد تحصيل‌كرده، اقدام به نوشتن كتابي كرده است تا دست كم قاعده‌اي را در ميان افراد دست به قلم در حوزه حقوق فراهم آورد.

بهرامي افزود: امروزه عده‌اي از متخصصان به دليل مشغله زياد و تحقيقات، فرصت كافي براي فراگيري نگارش صحيح و رعايت رسم‌الخط نمي‌يابند، در حالی که شايسته است شيوه نگارش صحيح خط فارسي به عنوان زمينه و بستری كه دانش‌هاي گوناگون در آن قرار مي‌گيرند، رعايت شود.

وي درباره دسته‌بندي موضوعات اين اثر تصریح کرد: نويسنده ابتدا به بيان كليات شامل شناسنامه خط، زبان، تعاريف و سپس نكات نگارشي صحيح در خط فارسي با مثال‌هايي از واژه‌هاي حقوقي پرداخته است.

چاپ سوم كتاب «آيين نگارش حقوقي» از سوي انتشارات نگاه بينه در شمارگان 2000 نسخه، 176 صفحه و بهاي 30000 ريال به زودی منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط