شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۵
فعاليت‌هاي پليس جهاني در مقابله با جرايم

بررسي فعاليت‌هاي «سازمان جهانی پلیس جنایی اینترپل» در كتابي با همين عنوان به قلم مصطفي تقي‌زاده انصاري از سوي انتشارات جنگل منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این كتاب حقوقي در دو بخش به مطالعه نظام حقوقی و چگونگی فعالیت سازمان اینترپل می‌پردازد.

بخش نخست به آشنایی با سازمان اختصاص دارد كه تاریخچه، جایگاه سازمان در تقسیمات سازمان‌های بین‌المللی، منابع حقوقی، تشکیلات سازمان و روابط آن با دولت‌ها و سایر سازمان‌های بین‌المللی را بررسی مي‌كند.

بخش دوم اين كتاب نقش سازمان در مقابله با جرايم بین‌المللی را مي‌كاود و انواع جرايم بین‌المللی و چگونگی تعقیب مجرمان بین‌المللی توسط سازمان را شرح مي‌دهد.

سازمان جهانی پلیس جنايي سال 1923 ميلادي برابر با 1302 هجري شمسي در اجلاسي كه در شهر وين اتريش با حضور روساي پليس كشورهاي اتريش، آلمان، دانمارك، يونان، مجارستان، فرانسه و مصر برگزار شد، پايه‌گذاري و شهر وين به عنوان مقرّ آن تعيين شد. هدف از تشكيل اين سازمان ايجاد سيستم كنترل و مقابله بين‌المللي با جرايم و تأسيس مركزي براي مبادله اطلاعات و اخبار ميان پليس كشورهاي مختلف بود.

چاپ اول كتاب «سازمان جهاني پليس جنايي، اينترپول» در شمارگان 1000 نسخه، 193 صفحه و بهاي 30000 ريال از سوي انتشارات جنگل با همكاري انتشارات جاودانه به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط