پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
ورزش بدون مطالعه يعني آسیب‌رسانی به جسم

مدير گروه تربيت‌بدني دانشگاه تربيت ‌معلم با تأکيد بر اهمیت آگاهی از فواید ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، ورزش‌كردن بدون مطالعه را برابر با آسيب‌رساني به جسم دانست.\

فريدون تندنويس در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: هر فردي كه اطلاعات و دانش بيشتري داشته باشد، از منافع ورزش بهره بيشتري خواهد برد و صدمات ورزشي كمتري خواهد ديد، زيرا كتاب نقش سازنده‌اي در كارايي بهتر يك ورزشكار دارد.

دانشيار دانشگاه تربيت معلم درباره ترويج كتاب و كتابخواني در ميان ورزشكاران گفت: استادان دانشگاه‌هاي تربيت‌بدني بايد كتاب‌هاي مفيد و سودمند را به دانشجويان خود معرفي كنند و هيچ درسي بدون كتاب تدريس نشود. 

وی با اشاره مشكلات موجود بر سر راه چاپ كتاب و انتشار کتاب‌های ورزشی اظهار داشت: در صورتی که به دانشگاه‌هاي تربيت‌بدني و فدراسيون‌ها اختيار داشتن انتشارات داده شود، چاپ كتاب‌هاي تخصصي در شمار وظايف اصلي آنها قرار خواهد گرفت. این حرکت در نوع خود یکی از موثرترین راهکارها در کاهش مشكلات چاپ و توزیع کتاب‌های ورزشی تخصصی خواهد بود. 

وي كه مدرك كارشناس ارشد تربیت بدنی خود را از دانشگاه فلوريدا دريافت كرده است، درباره علمي كردن ورزش تصریح کرد: مسوولان ورزشي بايد راه را براي مربيان علمي و تحصيل‌كرده تربيت‌بدني باز كنند و امكاناتاتي فراهم كنند تا مربيان تجربي در صورت داشتن سن مناسب، بدون كنكور وارد دانشگاه شوند. همچنين مربيان و ورزشكاران پيشكسوت نيز مي‌توانند با مطالعه كتاب‌هاي تخصصي به ارتقاي سطح دانش ورزشي خود كمك كنند.

تندنويس افزایش آگاهی جامعه با ورزش براي پيشگيري از بيماري‌ها را از دیگر فوايد مطالعه کتاب‌های ورزشی دانست و بيان كرد: سازمان تربيت‌بدني مي‌تواند با همكاري وزارت بهداشت، كتاب‌هاي آموزش تمرينات مفيد ورزشي را براي جلوگيري از بيماري‌هايي نظیر حملات قلبي و دردهاي مفصلي تاليف کند و با قيمت مناسب در اختيار عموم مردم قرار دهد.

وي درباره نمايشگاه بين‌المللي كتاب اظهار داشت: اين نمايشگاه موقعيت خوبي براي آشنايي با كتاب‌هاي داخلي و خارجي است و به ترویج و تحکیم فرهنگ كتابخواني كمك فراوانی مي‌كند، اما بايد مكان نمايشگاه را به خارج از شهر منتقل كرد تا مشكلات ترافيك شهري وجود نداشته باشد.

فريدون تندنويس تاكنون دو كتاب «حركت‌شناسي» و «دويدن» را تاليف کرده است و كتاب‌های «آمادگي جسماني»، «نجات غريق» و «آموزش شنا» را در دست چاپ دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط