یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱
سيدحسيني بستری است و وضعیت نامناسبی دارد

رضا سيدحسيني، مترجم پیش‌کسوت، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ فروردين) در بيمارستان ايران‌مهر تهران بستري شد. به گفته همسر وی علت بیماری این مترجم عفونت شدید ریوی است. او در وضعيت جسماني خوبي قرار ندارد و به حالت نیمه‌اغما فرورفته است./

همسر رضا سيد حسيني در گفت و گو با خبرگزاري کتاب ایران(ايبنا) درباره بيماري وي گفت: سیدحسینی از صبح امروز به دليل ضعف عمومی ناشی از ناتوانی در غذاخوردن و سرفه‌هاي شديد به حالت نيمه اغما فرو رفت و به بيمارستان منتقل شد.  وی هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ایران‌مهر بستری است و وضعیت عمومی مناسبی ندارد.

به گفته وی، دکتر پارسا، متخصص مغز و اعصاب، پزشک معالج این مترجم است، اما این پزشک هم‌اکنون در مسافرت به سر می‌برد. 
سیدحسینی تابستان سال گذشته نیز به علت مشکلات گردن در این بیمارستان بستری شد و از ناحیه نخاع مورد عمل جراحی قرار گرفت.

عفونت ریه از سوی همسر این مترجم به عنوان مشکل منجر به بستری شدن سیدحسینی مطرح شده است؛ در حالی که پزشک معالج او متخصص مغز و اعصاب است و احتمال می‌رود بیماری او در ادامه مشکلات جسمی سال گذشته‌اش باشد.

سیدحسینی در سال ۱۳۰۵ در اردبیل متولد شده است. وی سرپرستی گروه تالیف دانش‌نامه «فرهنگ آثار»، ترجمه آثاری از آلبر کامو، آندره مالرو و ژان‌پل سارتر را در کارنامه خود دارد. این مترجم در سال ۱۳۸۰ (در نخستین دوره همایش چهره‌های ماندگار) به عنوان چهره‌ ماندگار در عرصه ترجمه برگزیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها