دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
۴ عنوان کتاب حوزه بانوان رونمایی می‌شود

لرستان - همزمان با اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان ۴ عنوان کتاب حوزه بانوان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، فریبا ولی‌پور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان با بیان اینکه کنگره ۶۵۵۵ شهید استان لرستان ۶ آبان در خرم‌آباد برگزار خواهد شد افزود: اجلاسیه شهدای زن لرستان روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه در دهکده مقاومت با عنوان «انیس شاهدان» و با حضور سردار «محمدرضا نقدی»، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و با حضور یک‌هزار و ۶۰۰ نفر مهمان برگزار خواهد شد. 
 
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده کمیته بانوان کنگره ۶۵۵۵ شهید استان لرستان طی دوسال گذشته بیان کرد و افزود: فعالیت‌های ۱۸گانه صورت گرفته در این کمیته با تلاش بانوان عضو کمیته انجام شده است و جای قدردانی دارد.
 
ولی‌پور یکی از ماندگارترین اتفاق‌ها در حوزه کنگره شهدا را تالیف کتاب دانست و افزود: تاریخ شفاهی دفاع مقدس از پایان دفاع مقدس تا کنون سینه به سینه در حال انتقال است.
 
وی گفت: با هدف ثبت مجموعه خاطرات شفاهی بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس استان، ۲۴ بانوی لرستانی این عرصه شناسایی شدند و مجموعه روایت‌گری این بانوان در قالب چند جلد کتاب با عنوان «زینبی‌ها» منتشر خواهد شد و نخستین جلد آن در اجلاسیه رونمایی می‌شود.
 
ولی پور گفت: کتاب فرهنگ‌نامه ۴۷۹ شهید زن استان و همچنین کتاب «حجاب و عفاف در وصایا و سیره شهدا» که مجموعه وصایای ۶۵۵۵ شهید استان لرستان است نیز رونمایی می‌شود. 
 
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه کتاب «ماه در مه» نیز در اجلاسیه انیس شاهدان رونمایی خواهد شد، افزود: این کتاب به زندگی‌نامه شهید انصاری می‌پردازد که به روایت همسر شهید نگاشته شده است.
 
وی به توانمندسازی بانوان راوی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ۵۲ نفر از مربیان آموزش و پرورش در قالب ۳ دوره آموزشی دوره دیدند که روایت‌گری را برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه داشته باشند و این حرکت در طول سال به عنوان یک حرکت جریان‌ساز در مقاطع مختلف ادامه خواهد داشت.
 
ولی‌پور به برگزاری جشنواره بانوی بهشتی اشاره کرد و افزود: ۱۰ محفل شب شعر در طول این مدت برگزار شده است و همچنین مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس ساخته شده است که بخشی از آن در این اجلاسیه منتشر خواهد شد. 
 
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یکی از اتفاقات خاص در شهرستان دورود را بمباران ستاد پشتیبانی جنگ عنوان کرد و افزود: در این بمباران ۱۹ بانوی لرستانی در حین ارائه خدمات به رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که مستند ویژه این ستاد پشتیبانی در مراسم اجلاسیه منتشر خواهد شد.
 
ولی پور هدف از برگزاری اجلاسیه را گرامی‌داشت یاد و نام راه شهیدان استان به‌ویژه ۴۷۹ شهید زن استان دانست و افزود: این گرامی داشت با برگزاری کنگره ختم نخواهد شد و از فردای اجلاسیه با تمام توان و انرژی خود را برای برگزاری کنگره بعدی آماده خواهیم کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها