دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
پویش «نویسنده شو» همزمان با هفته ملی کودک در بوشهر آغاز شد

بوشهر- پویش «نویسنده شو» با هدف شناسایی استعدادهای نویسندگی در میان کودکان و نوجوانان بوشهری همزمان با هفته ملی کودک به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و همکاری محافل ادبی جوانه‌های بوشهر آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: فراخوان این پویش در بخش‌های نویسندگی، تصویرگری و نقد داستان همزمان با 16 مهر؛ روز جهانی کودک ویژه گروه‌های سنی کودک 5 تا 12 سال و نوجوان ١٣ تا ١٨ سال منتشر شد و تا پایان هفته کتاب امسال (30 آبان 1402) کودکان و نوجوانان بوشهری فرصت دارند در این رویداد شرکت کنند.

حیدر راهب با تأکید بر اینکه این پویش با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان نویسنده، منتقد، تصویرگر و قصه‌خوان برگزار می‌شود، افزود: افزون بر این، توان‌افزایی کودکان و نوجوانان نویسنده، منتقد، تصویرگر، پایش آثار کودکان و نوجوانان نویسنده، منتقد، تصویرگر، همگام‌سازی والدین با کودکان و نوجوانان نویسنده، منتقد، تصویرگر تا به نتیجه رسیدن آثار فرزندان آن‌ها برای تولید و گسترش فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد هستند.

وی در خصوص محورهای موضوعی پویش «نویسنده شو» نیز توضیح داد: متقاضیان ضمن ارسال آثار خود در موضوعات آزاد، می‌توانند با موضوع زندگانی معصومین (س)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عفاف و حجاب، انرژی نفت و گاز نیز تولیدات خود را به شماره تلفن دبیرخانه این رویداد؛ ٠٩١٧٩٧٠۵١۴۵ در پیامرسان بله ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر سپس بخش این پویش را به این شرح معرفی کرد: بخش فردی (نویسندگی و تصویرگری)، بخش گروهی دوستان (منتقد و تصویرگری، قصه‎ خوانی به‌صورت ارسال فیلم از تصویرگری، نقد کتاب و قصه‌خوانی گروهی) و بخش خانوادگی (قصه‎خوانی و نقد کتاب به‌صورت ارسال فیلم از جلسه خانوادگی نقد کتاب و قصه خوانی).

وی دربارۀ شرایط ارسال آثار به نخستین پویش «نویسنده شو» یادآور شد: ارسال متن باید به صورت فایلword، عکس به صورت افقی و فیلم افقی حداکثر ۵ دقیقه و ١٠٠ مگابایت باشد. تولید آثار با گویش محلی و ملی آزاد است. تصویرگری باید متناسب با مفاهیم متن نوشته باشد. تصویرگری می‌‎تواند به‎صورت کلاژ و هر تکنیک و سبک و با استفاده از تمام ابزار نقاشی باشد.

راهب گفت: از آثار برتر در ٢ گروه سنی کودک و نوجوان و در ٣ بخش نویسندگی، تصویرگری و نقد کتاب با اهداء جوایز نفیس در آیینی تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایبنا، پویش «نویسنده شو» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و با همکاری محافل ادبی جوانه‌های بوشهر از هفته ملی کودک آغاز شد و تا هفته کتاب و کتابخوانی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها