یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کتاب «مبانی و کاربرد پلیمرهای قالب مولکولی در حسگرهای الکتروشیمیایی» منتشر شد

ایلام- انتشارات جهاد دانشگاهی، کتاب «مبانی و کاربرد پلیمرهای قالب مولکولی در حسگرهای الکتروشیمیایی» تالیف محمود روشنی و زهرا میرزائی‌کارزان را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در ایلام، انتشارات جهاد دانشگاهی، کتاب «مبانی و کاربرد پلیمرهای قالب مولکولی در حسگرهای الکتروشیمیایی» تالیف محمود روشنی و زهرا میرزائی‌کارزان را در 88 صفحه چاپ و منتشر کرد.
 
این کتاب 4 فصل دارد که فصل اول به معرفی پلیمرهای قالب مولکولی، فصل دوم به مواد و روش‌های مورد استفاده در سنتز پلیمرهای قالب مولکولی پرداخته و فصل سوم حسگرهای الکتروشیمیایی و سایرحسگرهای پلیمر قالب مولکولی و فصل چهارم کاربردهای پلیمرهای قالب مولکولی در الکتروشیمی و سایر زمینه ها را بررسی کرده است.
 
نویسندگان  این کتاب دکتر محمود روشنی، استاد تمام شیمی تجزیه دانشگاه ایلام و زهرا میرزائی‌کارزان دانشجوی دکتری این رشته در بخشی از پیشگفتار این کتاب نوشته‌اند: پلیمرهای قالب مولکولی نشان دهنده دسته جدیدی از موادی هستند که به صورت مصنوعی تولید شده و دارای مکان‌های شناسایی ویژه‌اند.
 
 در سال‌های اخیر پلیمرهای قالب‌دار شده، در بسیاری از زمینه‌های شیمی و بیوشیمی توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. پلیمر قالب مولکولی پلیمرهایی با اتصالات عرضی هستند که نسبت به شکل، ابعاد، نوع و تعداد گروه‌های عاملی مولکول، الگوی انتخاب‌گری نشان می‌دهند، بنابراین به عنوان ابزار گزینشی عملکرد اختصاصی در شناسایی مولکول‌های الگو، آماده‌سازی آسان و کم هزینه‌بودن تهیه پلیمرهای قالب مولکولی موجب استفاده روزافزون آنها در زمینه‌های تجزیه‌ای مختلف مانند حسگرهای الکتروشیمی، بیوحسگرها، جداسازی و ... گردیده است.
 
با توجه به اهمیت پلیمرهای قالب مولکولی و کاربردهای گسترده آنها، در این کتاب سعی شده است توضیح کاملی از پلیمرهای قالب مولکولی به خصوص روش‌ها و حسگرهای الکتروشیمیایی به کار برده شده در این زمینه ارائه شود.
 
به گزارش ایبنا، انتشارات جهاد دانشگاهی، کتاب مبانی و کاربرد پلیمرهای قالب مولکولی در حسگرهای الکتروشیمیایی، تالیف  محمود روشنی و زهرا میرزائی‌کارزان، در 88 صفحه مصور در سال 1402 منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها