جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
تمبر بلوکی طلای منقش به چهره شمس و مولانا رونمایی شد

آذربایجان‌غربی_در نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا از اولین تمبر بلوکی از جنس طلا، منقش به چهره شمس و مولانا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، در نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا از اولین تمبر بلوکی از جنس طلا، منقش به چهره شمس و مولانا رونمایی شد.

سخنرانی اساتید برجسته دانشگاهی، رونمایی از تمبر طلای منقش به چهره شمس و مولانا و ارائه مقالات از سوی شمس پژوهان و مولانا شناسان در محل سالن اجتماعات فرمانداری خوی از جمله برنامه‌های روز اول همایش بین‌المللی شمس و مولانا بود.
 
نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا به مدت دو روز در شهر دارالقرار شمس، خوی برگزار می‌شود و 187 مقاله به دبیرخانه همایش ار سال شده بود که ۲۵ مقاله برای داوری انتخاب شده است که ۲ مقاله برای ارائه، و بقیه برای چاپ انتخاب شده‌اند.
 
همچنین در ادامه کارگاه تاریخچه تصویر سازی چاپ سنگی با تاکید بر آثار علیقلی خوئی در خلال نمایشگاه آثار چاپ سنگی میرزا علیقلی خوئی برگزار شد و این کارگاه هم‌زمان با نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا و به همت موسسه ترسیم خیال با حضور  نوشاد رکنی، رئیس اطلاعات فرهنگی موزه ملی ملک برگزار شد.

در این کارگاه دو ساعته که تحقیقات در مورد آثار چاپ سنگی الخصوص آثار میرزا علیقلی، انواع کاغذ و چاپ، کتاب های تصویرسازی شده به روش چاپ سنگی، نحوه، ابزار و مواد چاپ سنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این کارگاه به اثر میرزا علیقلی، اولین شخصی که شاهنامه را به صورت چاپ سنگی،تصویرسازی کرد پرداخته شد و در پایان این کارگاه، نقش برجسته شمس اثر استاد نادر جلال، توسط موسسه ترسیم خیال به موزه ملی ملک اهدا شد.

به گزارش ایبنا؛ نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا امروز، جمعه با حضور اندیشمندان و مسوولان استانی و کشوری به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها