شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
«درسا» به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب «درسا و کلاس سوم پیتزایی» از مجموعه دوجلدی «درسا» نوشته نسیم مرعشی با تصویرگری سیدمهدی فاطمی‌نسب از سوی انتشارات کتاب چ منتشر شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه دوجلدی «درسا» به قلم نسیم مرعشی است که جلد اول آن با عنوان «کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم» و جلد دوم آن با عنوان «درسا و کلاس سوم پیتزایی» است.
 
کتاب «درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم» داستانی بامزه و در عین حال چالش‌برانگیز برای کودکان را روایت می‌کند و می‌تواند هدیه‌ای مناسب از جانب والدین برای کودکان به‌خصوص بچه‌مدرسه‌ای‌ها باشد.
 
درسا دختر تپل‌مپلی است که مدرسه‌رفتن را دوست ندارد. او هربار به بهانه‌های مختلف سعی دارد از مدرسه‌رفتن شانه خالی کند. همین موضوع، روایت اصلی این داستان را شکل می‌دهد. در عین حال خانواده درسا مشکلات مالی مختلفی نیز دارند. همه این موارد کشمکش‌های داستانی را بیشتر می‌کند.
 
پس از وارد شدن درسا به مدرسه، مشکلات حالا این‌بار به شکل‌های مختلف برای او به‌وجود می‌آیند؛ مثلا او خواهر کوچک‌تری دارد که باید از او نگهداری کند. با وجود این مسائل، او دختر قوی‌‌ای است که سعی دارد مشکلات را حل کند. فکر می‌کنی چه بلایی سر بچه‌ای می‌آید که تصمیم می‌گیرد نرود مدرسه و بقیه مجبورش می‌کنند که برود؟
  
در جلد دوم، این‌بار درسا به کلاس سوم می‌رود و ماجراهای جدیدی پیش‌رویش است. به نظرت بچه‌ای که در کلاس دوم کلی دردسر داشته چه‌طوری می‌تواند یک کلاس سوم عالی را شروع کند؟ بله، با یک جشن فوق‌العاده در پیتزافروشی عمویش؛ اما اگر آن شب پیتزافروشی یک جوری باشد و او مجبور باشد دانشمند حل‌کننده مشکلات بشود و خواهرش هم در سن حساسی باشد و صدای معلمش هم خیلی بلند باشد، چه؟ نه، انگار قرار نیست دردسرها در کلاس سوم هم دست از سر این بچه بردارند.
 
کتاب «درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم و کلاس سوم پیتزایی»، اولین تلاش نسیم مرعشی در نگارش اثر ادبی کودک و نوجوان محسوب می‌شود.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
باید خیلی خیلی عجله می‌کردم، چون عمو و بابا داشتند آخرین چیزهای پیتزایی را هم می‌فروختند. حتی می‌خواستند سینی‌های پیتزا را هم بفروشند. بهشان گفتم این کار را نکنند. فکر نکنید توی بازی یا غذا خوردن یا با شوخی یا بین تعریف کردن چیزهای دیگر گفتم. صدایشان کردم، نشستم جلوشان و طوری که آدم‌مهم‌ها چیزمهم‌ها را می‌گویند گفتم. عمو گفت دیگر لازم‌شان نداریم. من گفتم مطمئنم داریم. بابا گفت جا نداریم. من گفتم می‌گذاریم توی انباری خانم پیر. بابا یک چیز دیگر گفت و من که دیدم منطق مثل خیلی جاها این‌جا هم به درد نمی‌خورد، راهکارم را عوض کردم (عوض کردن راهکار را از خانم جذبی یاد گرفته بودم) و به اشک‌هایم دستور دادم بیایند. گفتم: «پول این سینی‌ها که برای شما چیزی نمی‌شه، ولی من می‌تونم یادگاری نگه‌شون دارم و هر وقت عروسی کردم توشون پیتزا درست کنم و یاد شماها بیفتم. اصلاً شاید خودم پیتزایی بزنم. تازه شاید اون موقع شما دیگه مرده باشین. می‌خوام اسم پیتزاییم رو بذارم عمو منوشه. ببینین اگه نفروشین‌شون چه خاطره‌های خوبی ازتون برام می‌مونه.».
 
انتشارات کتاب چ کتاب «درسا و کلاس سوم پیتزایی» را در ۱۷۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و به بهای ۱۶۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها