سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
دانش‌آموزان زنجانی 8 رتبه برتر در مسابقات قرآن کسب کردند

زنجان- رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان گفت: دانش‌آموزان زنجانی 8 رتبه برتر در مسابقات قرآن کسب کردند.

حسین تاران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مرحله قطبی بیست و هشتمین مسابقات کشوری قرآن کریم دختران در 15 بخش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از استان زنجان نیز دانش‌آموزان دختر مدارس سمپاد در این مسابقات حضور داشتند، اضافه کرد: دانش‌آموزان حاضر در این مسابقات 8 رتبه در رشته آوایی، حفظ و قرائت را کسب کردند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همچنین دانش‌آموزان پسر مدارس سمپاد نیز در این دوره از مسابقات دو رتبه سوم را کسب کردند.

تاران ادامه داد: دانش‌آموزانی که در این دوره از مسابقات حائز مقام شدند در مرحله کشوری در استان یزد حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: مسابقات کشوری در رشته مفاهیم در محورهای «خودباوری» و «تمدن‌سازی» در چالش‌های سه‌گانه خودباختگی، انفعال و ناامیدی در دو حوزه محتوایی و هنری و پنج قالب ساخت کلیپ، نماهنگ، تهیه پادکست (پاد پخش)، پاورپوینت (پرده‌نگار)، نمایش رادیویی و اینفوگراف (اطلاع‌نگاشت) برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هدف از برگزاری این مسابقات را کشف استعدادهای برتر در حوزه قرآنی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در استان زنجان قاریان و حافظان موفقی در حوزه دانش‌آموزی فعال است.

تاران ادامه داد: شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی است زیرا قرآن منبع مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها