سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
کمبود حمایت‌ها موجب دلسردی نویسندگان دفاع مقدس می‌شود

زنجان- یک نویسنده دفاع مقدس گفت: بی‌توجهی و عدم حمایت مسئولین و متولیان امر موجب دلسردی نویسندگان دفاع مقدس می‌شود.

فاطمه شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، در ارتباط با کیفیت کتاب‌های دفاع مقدس و روند چاپ آن در استان زنجان اظهار کرد: به عقیده بنده کیفیت کارها در حوزه دفاع مقدس راضی کننده نیست.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان شخصی که 6 کتاب در حوزه دفاع مقدس دارم، گاها مشاهده می‌کردم که حتی کتاب‌ها ویراستاری نمی‌شد و از طرفی توزیع آنها نامناسب بود.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بسیاری از نویسندگان در حوزه دفاع مقدس نوقلم هستند، گفت: البته ناگفته نماند که برخی از اساتید زبردست نیز در این حوزه فعالیت دارند و هدف آنها صرفا تعصب و غیرت بومی است، اما باید توجه بیشتری نسبت به این حوزه وجود داشته باشد.

وی در ارتباط با حق‌الزحمه نویسندگان پایداری نیز گفت: متاسفانه حق‌التالیف نویسندگان بومی بسیار کم بوده و اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

این نویسنده دفاع مقدس اضافه کرد: البته هرچند نویسندگی عایدی مالی برایم ندارد، اما قطعا اگر دوباره این مسیر را به عقب برگردم، نویسندگی را انتخاب خواهم کرد.
 
«فاطمه شکوری» یکی از نویسندگان زنجانی است که اغلب آثارش در حوزه ادبیات پایداری است؛ شکوری که از دوران جوانی به نوشتن علاقه داشته و در کلاس‌های ادبی نیز حضور پیدا می‌کرده است، کار نویسندگی خود را به صورت جدی از سال 93 با نگارش رمان «طرلان عاشقانه‌ای دور» آغاز کرده است.

«روزهای خاردار» نخستین کتاب فاطمه شکوری در حوزه خاطره‌نویسی است که با نوشتن خاطره‌های خانواده‌های شهدا به چاپ رسیده است، کتابی که با نوشتنش تحولی در شخصیت نویسنده نسبت به جنگ و وقایع آن ایجاد کرده است.

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی آخرین نوشته این نویسنده حوزه ادبیات پایداری با عنوان « مهمان کردها» به چاپ رسیده است که از همان روزهای نخست چاپ با استقبال خوبی مواجه شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها