شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۷
99 درصد آثار انيميشن ايرانی، اقتباسی است

دبير ششمين جشنواره پويانمايي در جلسه مطبوعاتی و تشريح برنامه هاي اين جشنواره از حجم بالای اقتباس در توليد انيميشن‌های ايرانی انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين نشست كه رييس كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به همراه مسولان برگزاري ششمين دوره جشنواره پويانمايي تهران حضور داشتند،  چگونگي برگزاري اين جشنواره و بخش‌هاي مختلف آن تشريح شد.

در اين جشنواره بين المللي، انيميشن هاي بيش از ۶۰ كشور در كنار آثار ايراني براي علاقمندان به نمايش درخواهد آمد.

در اين نشست محمدرضا كريمي صارمي، دبير ششمين جشنواره پويانمايي به "ايبنا" گفت: سينمای اقتباس يكي از شاخه‌هایی است كه در تمام جهان در آثار انيميشن مورد توجه قرار دارد و در كشور ما و مخصوصا در آثار تلويزيوني، بيش از نود و نه درصد حجم آثار را آثار اقتباسی تشكيل می‌دهند.

وي با انتقاد از كيفيت آثار اقتباسي در اين حوزه گفت: ما تنها با تصويري كردن آثار مكتوب روبرو هستيم كه عين اثر مكتوب را تبديل كرده‌اند كه اين باعث خواهد شد خلاقيت هنري در اين آثار ديده نشود.

کریمی صارمی در ادامه از رونمايي كتاب «چگونه فيلمنامه بنويسيم» در حوزه انيميشن خبر داد و گفت: در طول برگزاري جشنواره از  اين كتاب كه از سلسله آثار منتشر شده كانون پرورش فكري و هنري كودكان و نوجوانان است، رونمايي خواهد شد.

محسن چينی‌فروشان، رييس كانون نيز اين كتاب را از بهترين آثار متتشر شده در اين حوزه خواند.

ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران از روز يازدهم اسفند در تهران كار خود را آغاز خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها