شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
کتاب خواندن و آگاهی، تنها راه ایمن شدن از آسیب‌های فضای مجازی است

قم- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اهمیت کتاب در برابر آسیب‌های فضای مجازی، گفت: کتاب خواندن و آگاهی، تنها راه ایمن شدن از آسیب‌های فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن رونمایی از نشان دبیرستان شهید هادی کریمی، گفت: کتاب خواندن و افزایش آگاهی تنها راه ایمنی در مقابل آسیب‌های فضای است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور فداکاری های نسلی است که با گذشت از جان به ما فرصت زندگی امن را هدیه کردند.
 
وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه مردم ایران بیان کرد: دشمنان انقلاب، ابتدا با جنگ سخت و سپس با جنگ نرم و ترکیبی، به دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند که خوشبختانه با آگاهی مردم در این ۴۵ سال به اهداف خود نرسیده‌اند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن تمجید از اجرای طرح دبیرستان دوستدار کتاب در دبیرستان شهید هادی کریمی بیان کرد: با حضور آقای یونس عزیزی به عنوان نویسنده و فعال فرهنگی در دبیرستان شهید کریمی و پیگیری ایشان و همکاری کتابخانه عمومی شهدای نوبهار، امیدواریم این دبیرستان به زودی به عنوان اولین دبیرستان دوستدار کتاب الگویی برای سایر مدارس و تحقق شعار دانش آموز کتابخوان، مدرسه کتابخوان، محله کتابخوان و جامعه کتابخوان باشد.
 

در بخش دیگری از این برنامه، یونس عزیزی با بیان اینکه معتقدم کتاب توانایی ایجاد می‌کند، گفت: کار ویژه امسال دبیرستان شهید هادی کریمی تلاش برای تبدیل این دبیرستان، به مدرسه دوستدار کتاب است.
 
مدیر دبیرستان شهید هادی کریمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما تنظیم تفاهم‌‌نامه‌ای با کتابخانه شهدای نوبهار است تا دانش‌آموزان این منطقه از شهر قم، بتوانند از امکانات کتابخانه استفاده کنند.
 
وی اضافه کرد: با دوستان اداره کتاب اداره‌ کل ارشاد قم گفت‌وگو شده است تا بتوانیم از ظرفیت این اداره در راستای مدرسه دوستدار کتاب استفاده کنیم.
 
عزیزی در پایان گفت: امیدوارم دانش‌آموزان علاقه‌مند، همکاران و اولیا گرامی در این میسر ما را همراهی کنند تا با هم‌افزایی و مشارکت همه بتوانیم، قدمی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها