شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
پویش کتابخوانی با محوریت «دفاع مقدس» در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- پویش کتابخوانی «دفاع مقدس» به‌مناسبت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است برای بازنمایی حماسه‌سازی‌های قهرمانان هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز؛ نسلی که کمترین شناخت و آشنایی را با شهدا و جانبازان و ایثارگران این دوران دارند. بنابراین ما وظیفه داریم که در زمینۀ آشناسازی کودکان و نوجوانان امروزی با رشادت‌ها و دلاوری‌های این بزرگ‌مردان و شیرزنان در دفاع از کیان کشور و دین در مقابل رژیم بعثی گام‌‎های استواری برداریم.

سمیه رسولی تأکید کرد: یکی از راه‌های بازشناسی این قهرمانان از طریق کتاب است که در این راستا، یک پویش کتابخوانی را با محوریت «دفاع مقدس» برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همزمان با هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

وی افزود: برای این پویش سه کتاب «پلاک ۶۱» نوشته هادی خورشاهیان، «باغ کیانوش» اثر علی‌اصغر عزتی‎پاک و «تانک آرزوها» نوشته احمد عربلو انتخاب شده که نوجوانان با خوانش این آثار می‌توانند در آن شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در معرفی آثار انتخاب‌شده برای این پویش گفت: هر سه این کتاب‌ها از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ژانر دفاع مقدس منتشر شده‌است. در این میان کتاب «تانک آرزوها»، همراه با تصاویر کاریکاتوری با موضوع طنز برای گروه سنی (د) و (هـ) مناسب نوشته شده است. «مادربزرگ ضدبعثی من»، «تانک آرزوها»، «خوشمزه‌تر از آلبالو»، «چوپان راستگو»، «عجب عیدی شد»، «خوابگاه من»، «مردی که سبیل نداشت»، «اسلحة سرّی»، «پرواز در قفس» و ... بخش‌هایی از این مجموعه‌داستان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها