چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
سرانه فرهنگی در شهر‌های جدید را مجدانه‌تر پیگیری می‌کنیم/ توافق‌نامه‌ای با ارشاد نداریم

وزیر راه و شهرسازی ایجاد فضا‌های فرهنگی در شهر‌های جدید را جزو اولویت‌ها عنوان و درباره همکاری با وزارت فرهنگ در این زمینه بیان کرد: توافقی با وزارت فرهنگ نداشتیم اما این دستگاه هرجا توانایی داشته باشد، کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه (29 شهریورماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

بذر‌پاش در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای تأمین امکانات فرهنگی در شهر‌های جدید بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌های خدمات روبنایی در شهر‌های جدید مشکلات زیادی داشتیم؛ در پنج‌6‌ماه اخیر یکی از دستور‌کار‌های اصلی، افزایش سرانه خدمات فرهنگی در حوزه شهر‌های جدید است. به‌عنوان‌مثال در شهر پرند تا جند روز آینده هفت مدرسه و در شهراندیشه و شهر مهستان(هشت‌گرد سابق) چند پروژه روبنایی فرهنگی افتتاح خواهد شد.

به‌‌‌‌گفته وی، در حوزه مدرسه‌سازی، ساخت مسجد، مراکزکارآفرینی، ورزشگاه از‌جمله در استان زنجان با همکاری استانداری به شهر جدید این استان اضافه خواهد شد.

وی درباره همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طراحی فضا‌های فرهنگی در شهر‌های جدید گفت: توافقی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشتیم اما این دستگاه هرجا توانایی داشته باشد، کمک می‌کند.
 
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر پیش‌بینی سرانه‌های فرهنگی درشهر‌های جدید گفت: در طرح تفصیلی شهر‌های جدید، سرانه فرهنگی را با دقت و پیگیری مجدانه‌تر دنبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها