سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
یادواره «شهدای دفاع مقدس» ویژۀ کودکان در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر از برگزاری یادواره «شهدای دفاع مقدس» ویژه کودکان در بوشهر خبر داد.

افسانه دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این یادواره ساعت 10 صبح پنجشنبه، 30 شهریور به‌مناسبت هفتۀ دفاع مقدس همراه با حضور کودکان و اجرای برنامه‌های متنوعی نظیر نقاشی و رنگ‌آمیزی، اوریگامی و قصه‌گویی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود.

وی در خصوص هدف برگزاری این برنامه توضیح داد: این برنامه با هدف آشنا کردن کودکان با رشادت‌ها و دلاوری‎های رزمندگان و قهرمانان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود. در بخش جنبی این برنامه، نمایشگاهی از کتاب‌های موجود در کتابخانه در زمینۀ دفاع مقدس نیز برای بازدید کودکان و نوجوانان برپا خواهد شد.

دارابی با تأکید بر اینکه این برنامه شامل چهار ایستگاه با عنوان‌‎های «قصه‌گویی»، «شعرخوانی»، «نقاشی» و «رنگ‎آمیزی» می‌شود، افزود: در بخش شعرخوانی کتاب «اتل متل یه دختر که اسمشم اعظمه» خوانش می‌شود که جدیدترین کتاب ویژۀ کودک و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس و از محمدکاظم اتابک، شاعر توانمند بومی است. این کتاب، زندگی اعظم دختر شهید «محمد نجفی» از شهدای دفاع مقدس بوشهر را روایت می‌کند.

مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر ادامه داد: در بخش قصه‌گویی با انتقال مفاهیمی چون شهادت، ایثار و از خودگذشتگی، ماهیت دفاع مقدس به کودکان شناسانده می‌شود و در بخش نقاشی نیز از آن‌ها خواسته می‎شود که ذهنیت خود را نسبت به دوران ۸ سالۀ دفاع مقدس در قالب نقاشی روی کاغذ بیاورند.

دارابی یادآور شد: همۀ کودکان عضو کتابخانه می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. همۀ تلاش ما این است که کودکان امروز را با قهرمانانی که در دوران ۸ سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا دشمنان را از این مرز و بوم دور  کنند، آشنا کنیم و بدانند که آرامش و امنیت امروزشان مدیون این قهرمانان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها