پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
برنامه خاطره‌نویسی و رایحه حسینی در ایلام برگزار می‌شود

ایلام- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: برنامه خاطره‌نویسی و رایحه حسینی در ایلام در قالب برنامه‌های مؤسسه امامت و مهدویت توسط این دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در ایلام، بهروز ناصری اظهارکرد: برنامه خاطره‌نویسی و رایحه حسینی در قالب برنامه‌های مؤسسه امامت و مهدویت توسط این دانشگاه برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال مسئولان استان و مردم خیلی با کیفیت‌تر و بهتر از سال‌های گذشته در خدمت زوار اباعبدالله الحسین(ع) بودند و مرز مهران امسال با این شرایط رسماً جهانی شد.
 
وی گفت:مجموعه دانشگاه آزاد با توجه‌ به رسالت فرهنگی که دارد مؤسسه امامت و مهدویت را در ستاد دانشگاه تأسیس کرده و یکی از برنامه‌هایی که در دانشگاه انجام می‌شود این است که در همه امور استان‌ها هر استان با یک موضوع یک جشنواره ملی برگزار می‌شود.
 
ناصری ادامه داد: موضوعی که با توجه‌ به میزبانی ایلام از زائران اربعین حسینی و زیارت عتبات‌ عالیات برای استان انتخاب کرده ایم، خاطره‌نویسی و رایحه حسینی است.
 
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: سال گذشته در سطح کشور برنامه ما برتر شد، هم به لحاظ کیفیت کاری که انجام شد، هم تعداد شرکت‌کننده‌ها و هم دستگاه‌های همکاری که در واقع این برنامه  را برگزار کردند و امسال این رویداد بین‌المللی برگزار می‌شود، چون دبیرخانه و شورای سیاست‌گذاری را به اندیشکده اربعین ربط می‌دهیم.
 
 ناصری تصریح کرد:در حوزه اربعین خدمتگزاری و موکب‌داری و بسیاری از کارها انجام می‌شود، اما در حوزه فرهنگی و ماندگاری این کار بزرگ، رسالتش با دانشگاه‌ها هست چرا که این کارها و خدمات باید در تاریخ بماند و نسل‌های بعدی از این موضوع استفاده کنند.
 
 وی با تأکید بر اینکه رویدادی با حضور ۱۵۰ استاد دانشگاه جهان اسلام در دانشگاه‌های مختلف جهان اسلام ظرفیت خیلی خوبی برای جبهه مقاومت دارد، ادامه داد: امیدواریم این رویداد را به اندیشکده اربعین ربط دهیم و یک کار شاخص را در قالب این برنامه بین‌المللی رایحه حسینی داشته باشیم.
 
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تأکید کرد: مجموعه سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان در برنامه‌های فرهنگی و رویداد پارسال همیشه همراه دانشگاه بوده، ستاد عتبات‌عالیات، صداوسیما که در رویداد سال گذشته همراهی و همکاری کردند؛ اما انتظار داریم سایر دستگاه‌های فرهنگی و مجموعه کمک کنند، همه ما تکلیف داریم و این مسئولیت مستقیم ما در برگزاری رویداد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها