یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
«پسر اقیانوس» از ایران در فهرست نهایی مسابقه تصویرگری فرفره طلایی چین

تصویرگری‌های هاله قربانی برای کتاب «پسر اقیانوس» نوشته مهدی رجبی جزو ۵۰ اثر نهایی مسابقه بین‌المللی تصویرگران جوان فرفره طلایی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان تصویری «پسر اقیانوس» روایت ذهن خیال‌پرداز یک کودک از زندگی گروهی از مردم در جنوب ایران است که با پدیده طبیعی سیل مواجه شده‌اند. این کتاب را کتاب‌های فندق (واحد کودک و نوجوان نشر افق) منتشر خواهد کرد.

مسابقه‌ تصویرگران جوان فرفره طلایی از سال ۲۰۱۵ با هدف ایجاد فرصتی برای تصویرگران جوان و فراهم‌آوردن فضایی برای تبادل و همکاری بین تصویرگران و ناشران به عنوان رویداد ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شانگهای برگزار می‌شود و سه بخش دارد؛ جایزه‌ فرفره طلایی که به برجسته‌ترین اثر اهدا خواهد شد، جایزه‌ بهترین اثر به انتخاب ناشران و جایزه‌ بهترین اثر به انتخاب بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان.

امسال، ۲۷۳۰ اثر از ۷۹ کشور برای مسابقه‌ فرفره طلایی ارسال شده که ۱۰ کشور و منطقه‌ برتر از نظر تعداد آثار عبارت‌اند از: چین، روسیه، ایران، ایتالیا، اندونزی، اسپانیا، بریتانیا، برزیل، لهستان و هند. تصویرگری‌های ارسالی از نظر موضوع متنوع و در مضمون نوآورانه‌اند و در دو دسته‌ کلی تجاری و کتاب چاپی ارزیابی و داوری خواهند شد که در بخش کتاب‌های چاپی، تصویرگری‌های هاله قربانی برای کتاب «پسر اقیانوس» به فهرست ۵۰ اثر نهایی راه یافته است.

گروه داوری این مسابقه، ۹ نفر از متخصصان مشهور این حوزه از کشورهای بریتانیا، چین، فرانسه، ایتالیا و آمریکا هستند. از هشتم نوامبر (۱۷ آبان‌ماه) نیز رای‌گیری مردمی برای انتخاب برجسته‌ترین اثر آغاز می‌شود و در نهایت، با نظر تعیین‌کننده‌ گروه داوری، در هر بخش یک هنرمند از کشور چین و یک هنرمند از کشورهای دیگر به عنوان برگزیده انتخاب و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شانگهای (از ۱۷ تا ۱۹ نوامبر) معرفی می‌شوند و ۵۰ اثر برتر پس از نمایش در این رویداد، در سالنامه‌ مسابقه‌ بین‌المللی تصویرگر جوان طلایی ۲۰۲۳ منتشر خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها