شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
سالنامه «ارغنون هامون» برای پذیرش مقاله و یادداشت فراخوان داد

بوشهر- سالنامه بینا‌رشته‌ای «ارغنون هامون» برای پذیرش مقاله و یادداشت برای هفتمین شماره خود که در بهار ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد، از اهالی اندیشه و قلم دعوت کرد تا مقالات و یادداشت‌های خود را در حوزه جامعه‌شناسی تفسیری ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این شماره با موضوع «جامعه ایرانی در قاب جامعه‌شناسی تفسیری» و با همکاری گروه علمی تخصصی جامعه‌شناسی تفسیری انجمن جامعه‌شناسی ایران و با سردبیری خانم دکتر بیتا مدنی منتشر خواهد شد.

جامعه‌شناسی تفسیری شامل دیدگاه پارادایم تفسیری و ساختارشناسی پارادایم تفسیری می‌شود.

برخی از محورهای موضوعی این ویژه‌نامه شامل فرصت‌های زندگی: فقر، فساد، هدررفت سرمایه اجتماعی، تبعیض و نابرابری اجتماعی، چالش‌های پیش روی جامعه مدنی، توسعه، رفاه، اقوام ایرانی، محیط زیست، جنبش‌ها و دگرگونی‌های اجتماعی: فراگردها، چالش‌ها و چشم‌اندازها، رفتارهای جمعی: هواداری، ولوله، شایعه، خیزش های اجتماعی، هنر: ادبیات، سینما، موسیقی، معماری، نقاشی، مد و پوشاک، ژانرهای هنری می‌شود.

ورزش و بدن: فرار مغزها و ماهیچه‌ها، حرفه‌ای‌سازی ورزش، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها، مسئولیت اجتماعی در ورزش، توریسم ورزشی، بدن به‌مثابه بستر کنش متقابل اجتماعی در امر ورزشی، اقتصاد ورزش، کنکاش‌های مفهومی تفسیری در جامعه‌شناسی ورزش، جامعه‌شناسی مربیگری، جامعه‌شناسی هواداری، ورزش و جنسیت، رویدادهای ورزشی، شرط‌بندی، خرافه‌گرایی، تتو و خالکوبی، مد و زیبایی، سلبریتی و فرهنگ شهرت، زنان، فمینیسم، جنسیت، خشونت، آموزش، بهداشت، توانمندسازی، حقوق، اقتصاد و کارآفرینی، فرزندآوری و باروری، تحولات خانواده، ازدواج، عاطفه، اوقات فراغت، کار، مطالعات تاریخی تفسیری و روابط منطقه‌ای و بین‌المللی: صلح و ارتباطات بین فرهنگی، توریسم، تجارت، اقتصاد و سرمایه، نظام‌های حکمرانی، دیگر محورهایی است که اهالی اندیشه و قلم می‌توانند بر اساس آن‌ها مقالات و یادداشت‌های خود را ارسال کنند.

در این فراخوان که از سوی مدیر مسئول سالنامه ارغنون منتشر شده، در خصوص شرایط ارسال آثار آمده است: متقاضیان و اهالی قلم تا 30 دی 1402 فرصت دارند متن مقاله یا یادداشت به‌صورت باید  wordبه ایمیل سردبیر؛   madanibita44@gmail.com  یا به شماره با شماره تلفن در تلگرام 09125095196 ارسال شود.

هر متن همراه با عنوان، نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان، مدرک و رشته تحصیلی، وابستگی حرفه‌ای و نشانی ایمیل تنظیم شود. متن طبق دستورالعمل سردبیری و گروه جامعه‌شناسی تفسیری، ویراسته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها