دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
زمان‌بندی اجرای گروه‌های تعزیه نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا اعلام شد

خراسان شمالی- دبیر تخصصی نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا گفت: برنامه زمان‌بندی اجرای گروه‌های تعزیه نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در استان خراسان شمالی مشخص و اعلام شد.

جمشید داورپناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: در این رویداد هنری در بخش انفرادی ۷ اثر و در بخش گروهی ۱۴ اثر به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی افزود: در مجموع ۲۱ اثر در تماشاخانه‌های ترنج، شمس و محوطه مجموعه گلشن و پارک تماشاخانه ترنج اجرا خواهند شد.
 
داورپناه ادامه داد: در نخستین روز از سوگواره، ۶ اجرای انفرادی و گروهی در ۶ سانس‌ مختلف برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: مجلس حربن ریاحی به سرپرستی « قنبر علی سلطانی » از بجنورد، « احمد توکلی » از بجنورد، مجلس شاه چراغ به سرپرستی« فهندژ» از شیراز، « ا... یار سلیمانی » از بجنورد، مجلس عبدا... عفیف به سرپرستی « پارساپور » و مجلس مرغ خونین بال به سرپرستی « خسروان » از تهران اجراهای در نظر گرفته شده برای نخستین روز از سوگواره است.
 
داورپناه با بیان برنامه‌های دومین روز سوگواره ‌گفت: مجلس حربن ریاحی  از اراک، اجرای «محمد مهدی نقابی » از خراسان رضوی، « مجلس خرابه شام »، اجرای « محمد مشایی » از تهران، مجلس « مخلب و قنبر »  از شیروان و « مجلس حضرت موسی بن جعفر (ع) »  از اصفهان اجرا خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: در سومین روز از سوگواره در نوبت صبح و در ساعت ۹:۳۰ تماشاخانه شمس میزبان مجلس شهادت امام رضا (ع)  از قم خواهد بود و « اسماعیل مجللی » از شیراز در پارک محوطه تماشاخانه ترنج و در ساعت ۱۲ برای علاقه‌مندان اولیا‌خوانی می‌کند و « شاه حسینی » از اراک مجلس حمزه سیدالشهدا را در تماشاخانه ترنج در ساعت ۱۲:۳۰ روایت خواهد کرد.
 
 
داورپناه ادامه داد: در چهارمین و آخرین روز نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، « مجلس عابث و شوذب »  از بجنورد درساعت ۹:۳۰ اجرا می شود و « هادی عامری » از شاهرود، و« شهری » از سمنان با اجرای مجلس «حدیث شریف کساء» در ۲ زمان ۱۲ و ۱۲:۳۰ در پارک محوطه تماشاخانه ترنج به اجرای هنر تعزیه خواهند پرداخت.
وی در پایان افزود: برگزاری ۲ کارگاه آموزشی شامل تحلیل شخصیت و نقش آفرینی در تعزیه با حضور استاد « داوود فتعلی بیگی » رئیس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایرانیان و کارگاه آسیب شناسی موسیقی تعزیه با حضور « علی عزیزی » عضو انجمن تعزیه ایرانیان در دومین روز از سوگواره در سالن آمفی تئاتر دانشگاه دولتی بجنورد را از برنامه های در نظر گرفته شده در دل سوگواره عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها