دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
نماینده ولی‌فقیه در ایلام  از موکب خدمت‌رسانی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی بازدید کرد

ایلام-نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور و جمعی از طلاب و روحانیون از فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی موکب اربعین کتابخانه امام رضا(ع)شهرستان مهران بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام،حجت‌الاسلام محمود محمدی‌شاهرودی،رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، حجت‌الاسلام امینی، امام جمعه مهران و حجت‌الاسلام مرادبیگی، رئیس حوزه علمیه و امام‌جمعه موقت ایلام، از فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی موکب اربعین کتابخانه امام رضا(ع)شهرستان مهران بازدید به عمل آوردند.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن عرض خیر مقدم گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و رفاهی موکب ارائه کرد.

در این بازدید حجت‌الاسلام کریمی‌تبار ضمن ابراز خرسندی از اقدامات مجموعه کتابخانه‌ها در این موکب اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنگره‌بزرگ اربعین که ماهیت اصلی آن فرهنگی است با حضور مجموعه‌‌هایی از جمله نهاد کتابخانه ها در این اجتماع عظیم قابل قدردانی است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمود محمدی‌شاهرودی ضمن عرض خداقوت به همکاران کتابخانه‌ها از فضاسازی مناسب و طرح‌ها و پویش‌های در حال اجرا این موکب تقدیر کرد.

در پایان این بازدید حاضرین به طرح پویش زیارت نیابتی شهدا پیوستند و با شهدا مدافع حرم بیعت کردند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار در دفتر دلنوشته های زائران نوشت:«اربعین بزرگترین حادثه فرهنگی روزگار ماست. اربعین حلقه وصل عاشورا به ظهور است، فصل آگاه شدن و آگاه کردن خفته‌ها و بخواب رفته‌هاست. اربعین جلوه زیبای عدالت و ایثار را به نمایش می‌گذارد تا منتظران ظهور آماده یاری امام منتظَر شوند.حرکت امور کتابخانه‌های استان ایلام فصل جدیدی را به روی مشتاقان زیارت با معرفت اربعینی می‌افزاید.امید است این مسیر فرهنگی فراگیر شود.از زحمات خانم حیدری و همکاران سپاسگزارم.»

وی همچنین در پویش بیعت با شهدا به یادگار نوشت: «شهید حاج قاسم معبری شد که دل‌ها را به کربلا وصل کرد.»

به گزارش ایبنا برپایی موکب‌‌های نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور از پنجم تا پانزدهم شهریور ماه، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در 5 استان مرزی برپاشده که امسال برای دومین سال پیاپی، موکب فرهنگی اربعین در کتابخانه امام رضا(ع) شهر مهران آماده پذیرایی از زوار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها