جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
نمایشگاه کتاب مسکو به علاقه‌مندی  مخاطبان متخصص پاسخ می‌دهد

وابسته فرهنگی پیشین ایران در روسیه، تأکید بر مخاطب خبره و متخصص را یکی از ویژگی‌های نمایشگاه کتاب روسیه ارزیابی و بیان کرد، این رویداد با حضور گسترده علاقه‌مندان به نشر و کتاب به واقعه‌ای مهم در عرصه فرهنگ و ادبیات روسیه تبدیل شده است.

سیدحسین طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت آغاز به کار سی‌و‌ششمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو، گفت: روس‌ها در کتابخوانی و ارج نهادن به کتاب و نشر شهره‌اند. هرچند وضعیت امروز کتاب و نشر با شوروی سابق قابل مقایسه نیست اما با این حال مردمر روسیه، نسبت به بسیاری از کشورها، کتاب‌خوان‌تر و شیفته مطالعه هستند.


وی ادامه داد: گواه روشن علاقه مردم رسیه به کتابخوانی هم شمار بسیار زیاد افرادی است که در متروها یا دیگر وسایل نقلیه عمومی در این کشور به خواندن کتاب مشغولند.

طباطبایی افزود: با وجود عوامل محدودکننده کتابخوانی سنتی و متعارف از قبیل تلفن‌های همراه هوشمند و کتاب‌های الکترونیکی، کتاب کاغذی همچنان نزد روس‌ها قدر می‌بیند و بر صدر می‌نشیند و در وانفسای بحران روزنامه‌های کاغذی، روزنامه «ماسکوسکایا کامسامولسکایا» تیراژی قریب به 4 میلیون نسخه دارد.

وابسته فرهنگی پیشین ایران در روسیه با اشاره به وضعیت کتاب کودک در روسیه گفت: کتاب کودک نیز با توجه به جایگاه کتاب و کتابخوانی در روسیه قابل قبول است و ناشران بزرگ و معتبر روس، بخشی جدا را به کتاب کودک اختصاص داده‌اند که اتفاقا از بخش‌های پرطرفدار و با تیراژ زیاد صنعت نشر در روسیه به شمار می‌آید.

طباطبائی درباره برگزاری سی‌و‌ششمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو گفت: این نمایشگاه یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین رویدادهای منطقه در حوزه‌ کتاب و نشر است که با حضور گسترده علاقه‌مندان به نشر و کتاب به واقعه‌ای مهم در عرصه فرهنگ و ادبیات روسیه تبدیل شده است.

وی افزود: نکته‌ای درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب روسیه، تأکید بر مخاطب خبره و متخصص است؛ بنابراین بازدید از این نمایشگاه رایگان نیست و علاقه‌مندان باید بلیت ورودی تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها