چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ارسال ۸۳۷ اثر به دبیرخانه سوگواره عاشورایی چلچراغ در لرستان

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ارسال ۸۳۷ اثر در سطح استان به دبیرخانه نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، منصور احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از ارسال ۸۳۷ اثر در سطح استان به دبیرخانه نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ خبر داد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه سوگواره چلچراغ یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری در سال جاری است، افزود: بر فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات فرهنگی و هنری، اولویت دادن به کنشگران مردمی در فضای مجازی، هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی، نقش‌دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستان‌ها برای برگزاری این رویداد مذهبی برای ترویج نهضت حسینی در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگوسازی تأکید شده است.
 
وی اظهار کرد: با توجه به زمان یک ماه برای ارسال آثار و علی‌رغم محدود بودن زمان، این رویداد با استقبال کم‌نظیر هنرمندان لرستانی روبرو شد و مهلت ارسال آثار که تا ۲۰ مرداد بود، تا ۳۱ مرداد تمدید شد و حضور خوب نوجوانان و جوانان در سوگواره بسیار مورد توجه بود، که این امر خود یک اتفاق بسیار قابل توجه و از نقاط قوت این رویداد فرهنگی و هنری به‌شمار می‌آید.
 
احمدی با بیان اینکه آثار از سوی گروه‌های تخصصی شامل پیشکسوتان و استادان حوزه فرهنگ و هنر در دبیرخانه‌های ۱۴ گانه داوری و افراد برگزیده به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند، بیان کرد: آثار از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه است و موجب شد جریان‌سازی فرهنگی و هنری در استان صورت پذیرد‌.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از ویژگی‌های سوگواره را هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و جبهه فرهنگی استان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و افزود: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ مراسم اختتامیه سوگواره چلچراغ برگزار می‌شود و بخش رویدادهای مردمی اربعین تا یک مهر به دلیل اینکه سفرهای اربعین در حال انجام است ادامه دارد و اول مهرماه اختتامیه این بخش انجام خواهد شد که احتساب آثار رویدادهای فرهنگی که به دبیری جبهه فرهنگی و حوزه هنری است، در نظر گرفته شود تعداد آثار به بیش از هزار اثر می‌رسد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها