سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کتابخانه شهید بابایی شهرستان زارچ افتتاح شد

یزد - کتابخانه شهید بابایی شهرستان زارچ پس از حدود یک دهه بالاخره با حضور وزیر علوم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کتابخانه شهید بابایی زارچ که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده بود پس از حدود یک دهه وقفه با حضور وزیر علوم افتتاح شد.

محمد محسن رفیعی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در حاشیه این افتتاح به ایبنا گفت: کتابخانه عمومی شهید بابایی زارچ از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرد که مدتی وقفه در ساخت آن بوجود آمد اما با حضور دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تکمیل شد.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان این کتابخانه را تجهیز کرد.

رفیعی ادامه داد: سرانه کتابخانه در شهرستان زارچ به ازای هر ۱۰۰ نفرشش و هفت دهم متر مربع است و این کتابخانه دارای بخش کودک، پایگاه اطلاعاتی، سالن جلسات، مخزن، سالن مطالعه مجرا برای خواهران و برادران، بخش مرجع، بخش نوجوان، نمازخانه و سالن ویژه برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت است.

کتابخانه شهید بابایی زارچ در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع ایجاد شده است و با ۱۷ هزار و ۸۰۰ نسخه کتاب و حدود ۲ میلیارد تومان هزینه توسط نهاد کتابخانه‌ها و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار راه و شهرسازی اجرا و به اتمام رسید.

وزیر علوم به مناسبت هفته دولت به یزد سفر کرده تا پروژه‌های مختلف استان را بهره‌برداری کند که یکی از این پروژه‌ها کتابخانه شهید بابایی زارچ بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط