شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
موکب محل کنشگری است/ ارائه خدمات فرهنگی در موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد

لرستان - مسئول موکب مردمی امام خامنه‌ای خرم‌آباد(مدظله العالی) با اشاره به اینکه موکب محل کنشگری فرهنگی است، بیان کرد: کنشگران فرهنگی با برپایی غرفه‌هایی در این موکب به ارائه محصولات فرهنگی همچون کتاب و هدایای فرهنگی می‌پردازند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - سهیمه اسدزاده: همه ساله با فرارسیدن ایام اربعین حسینی، آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) آغاز می‌شود، پیاده‌رویی که نه تنها ایرانیان و عراقی‌ها؛ بلکه مسلمانان و حتی اتباع کشورهای مختلف جهان در آن شرکت داشته و هر سال‌ بر خیل عظیم این زائران اضافه می‌شود‌.
 
 پیاده‌روی که نه به پای جسم؛ بلکه به پای عشق و دلدادگی طی طریق می‌شود. فقیر و غنی، پیر و جوان، به عشق و جاذبه حسین بن علی(ع) در این مسیر، در کنار هم، شانه به شانه، قدم برمی‌دارند.  
 
اما استان لرستان به واسطه موقعیت جغرافیایی در مسیر زائران اباعبدالله قرار گرفته است، اینک در آستانه اربعین حسینی در موکب‌های پذیرایی غوغایی از عشق، دلدادگی و وفاداری به سید و سالار شهیدان جلوه‌گری می‌کند؛ مردان، زنان و جوانان و حتی کودکانی که نه رنج مسیر و نه تیغ سوزان گرما و نه خستگی برایشان بی‌معناست و آمده‌اند تا عاشقانه و خالصانه خود را وقف زائران و عاشقان به حرم امن حسین (ع) کنند.
 
محمدکریم خورشیدوند، مسئول موکب اعظم امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با بیان اینکه این موکب به عنوان اولین، بزرگترین و مجهزترین موکب مردمی کشور در ورودی شهر خرم‌آباد در ایام اربعین مشغول خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله است، گفت: پذیرایی‌، اسکان، خدمات خودرویی، فعالیت‌های فرهنگی، خدمات پزشکی در این موکب ارائه می‌شود.
 
خورشیدوند با اشاره به اینکه موکب امام خامنه‌ای در ۵ کیلومتری ورودی شهر خرم‌آباد قرار دارد، عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ منزل از روستاهای اطراف این موکب محل اسکان زائران امام حسین هستند، همچنین مسجد نبی، حسیینیه حبیب‌ بن مظاهر و دانشگاه آزاد نیز برای اسکان زائران و ایجاد شبکه برای این موکب مردمی اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
مسئول موکب اعظم امام خامنه‌ای اساس موکب را کار فرهنگی دانست و افزود: راهبرد نظام جمهوری اسلامی جریان‌سازی اربعین است.
 
 وی گفت: شبکه گسترده کنگره عظیم اربعین در حال شکل‌گیری است و با شعار یا لثارات الحسین به مهدویت و ظهور امام زمان خواهد رسید. 
 
خورشیدوند با اشاره به اینکه موکب محل کنشگری فرهنگی است بیان کرد: کنشگران فرهنگی با برپایی غرفه‌هایی در این موکب به ارائه محصولات فرهنگی همچون کتاب و هدایای فرهنگی می‌پردازند. 
 
وی برپایی نماز جماعت، مداحی به زبان‌های مختلف از استان‌ها و کشورهای مختلف که حضور می‌یابند، مراسم زیارت عاشورا، اهدای بسته‌های فرهنگی و کتاب را از برنامه‌های این موکب عنوان کرد.
 
خورشیدوند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، پدیده بی‌نظیر و حرکت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی را حسنه‌ای ماندگار دانسته و بیان‌ کردند: «ترکیب عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.» 
وی گفت: میلیون‌ها نفر در این گردهمایی باشکوه کنار هم جمع می‌شوند تا عشق و ارادت خود را به اهل بیت پیامبر اعلام کنند.
 
حقی‌پور رئیس ستاد عتبات عالیات استان لرستان نیز گفت: تاکنون در استان لرستان ۱۷۰ موکب اربعین حسینی(ع) ثبت نام کرده‌اند و برای ۱۱۳ موکب، پروانه موکب‌داری صادر شده است.
 
 وی با بیان اینکه ۶۲ موکب پذیرای زائران داخل کشور و ۵۱ موکب پذیرای زائران در کشور عراق است، افزود: از ۵۱ موکب در عراق، ۳۹ موکب در کربلای معلی، ۸ موکب در نجف اشرف، دو موکب در کوفه، یک موکب در سامرا و یک موکب در کرکوک پذیرای زائران اربعین حسینی (ع) هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها